اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. فروردين 1396 - 14:40   |   کد مطلب: 24602
مادر شهید احمدی روشن با بیان اینکه دیگر با نزدیک شدن به روز ملی فناوری هسته ای نه تنها خوشحال بلکه به هم ریخته می شوم گفت: متأسفانه وقتی کسی چیزی را مجانی به دست بیاورد قدرش را نمی‌داند و بهای آن را ما پرداخت کردیم این‌ها پرداخت نکردند به خاطر همین خیلی راحت زیر بار حرف زور آمریکا رفتند.

به گزارش صبح الوند،همزمان با فرارسیدن روز ملی فناوری هسته ای مصاحبه ای با مادر شهید هسته ای مصطفی  احمدی روشن که در ۲۱ دی ۱۳۹۰ توسط عوامل تروریستی به شهادت رسیده بود صورت گرفت.

 

صدیقه سالاریان در گفتگو با صبح الوند، با اشاره به روز بیست ملی فناوری هسته‌ای گفت: شاید تا چند سال پیش هنگام  نزدیک شدن به چنین روزی از ته دل خوشحال بودم که اگر فرزندم را در این راه از دست دادم در عوض برای مردم این صنعت را به ارمغان آوردند.

 

*مذاکره با امریکا ما را یاد معاهده های دوران قاجار انداخت

مادر شهید احمدی روشن  بابیان اینکه دیگر با نزدیک شدن به بیست فروردین خوشحال نیستم بلکه به‌هم‌ریخته می‌شوم گفت: از وقتی‌که  مذاکره کردند و متأسفانه تمام شرایط ننگین بار آمریکا را پذیرفتند که این عمل ما را یاد معاهده‌هایی  می‌اندازد که در زمان قاجار می‌بستند دیگر به این روز که نزدیک می‌شوم به هم ریختگی‌ام بیشتر می‌شود و بیشتر غصه می‌خورم و ناراحتم نه‌فقط به خاطر از دست دادن فرزندم بلکه به خاطر اینکه تمام سعی و تلاشی که این‌ها تو این چند سال کردند این‌ها بدون فکر کردن به این موضوع از دست دادند.

 

وی تصریح کرد: چون برخی برای به دست آوردن فناوری هسته‌ای بهایی پرداخت نکردند و متأسفانه وقتی کسی چیزی را مجانی به دست بیاورد قدرش را نمی‌داند و بهای آن را ما پرداخت کردیم این‌ها پرداخت نکردند به خاطر همین خیلی راحت زیر بار حرف زور آمریکا رفتند .

 

 

*در زمان تعطیلی سایت نطنز شهید مطمئن بود رهبری تعلیق را از بین می برد

سالاریان  به بیان احوالات شهید در آن زمان که سایت هسته‌ای نطنز را تعطیل کرده بودند پرداخت و اظهار کرد: در آن زمان مصطفی  خیلی از لحاظ روحی ساکت و کسل بودند و می‌گفتند چرا باید این کاری که تازه شروع و در حال تلاش بر روی آن هستیم این‌طوری باشد .

 

وی افزود: اما بنا بر گفته دوستان خود شهید وی می‌دانست که بالاخره روزی مردم و حضرت آقا این تعلیق را کنار می‌گذارند و کار را دوباره شروع می‌کنند  به خاطر همین ایشان هر کاری که لازم بوده یعنی اگر امضایی یا کاری و  مطالعه‌ای می خواستند انجام دهند تمام این کارها را انجام داده بودند تا وقتی‌که تعلیق برداشته می‌شود کار را با سرعت بیشتری ادامه دهند.

 

مادر شهید احمدی روشن به بیان خاطره‌ای از شهید و تلاش وی برای تزریق گاز به سانتریفوژ پرداخت و گفت: یکی از دوستان شهید تعریف می‌کرد که شهید به همراه یکی از دوستانش مهندس خوانساری که وی را هم‌زمان با دومین تعلیق اخراج کردند در اسفند 84 گاز را به سانتریفیوژ تزریق کرده بودند و مسئولیتش را خودشان پذیرفته بودند و گفته بودند که اگر جواب گرفتیم تقدیم به امام و رهبر و اگرنه ما مسئولیت همه کارها را می‌پذیریم و گاز تزریق کرده بودند و 3/5 درصد را گرفته بودند و با این کار احتمال خطر برای خودشان می‌رفت ولی این‌ها داوطلبانه این کار را انجام داده بودند و تقریباً در اسفند 84 کار به نتیجه رسیده بود که در بیست فروردین 85 این به‌صورت رسمی اعلام شد و این خاطره خود ایشان و یکی از دوستان نزدیک ایشان بود.

 

 

*مصطفی قهرمان مهار ویروس تخریب گر سانتریفیوژها بود

وی بابیان اینکه به چه علت رژیم صهیونیستی تصمیم به ترور شهید احمدی روشن گرفت افزود: رژیم صهیونیستی بیشتر روی این افراد متمرکز شده بود و درصدد ترور آن‌ها برآمده بود یک مستندی به اسم روزهای صفر است که مربوط به  خود امریکایی‌ها است که صحنه اولش ترور مصطفی را نشان می‌دهد زیرا مصطفی به همراه افراد دیگر از کسانی بود که توانسته بود با جمع‌آوری انواع نخبه‌ها  ویروسی که وارد سایت نطنز  جهت نابودی دستگاه‌های سانتریفوژ کرده بودند را مهار نماید و بعد از مهار این ویروس خودش هم می‌دانست که آن‌ها بالاخره دست به ترورش می‌زنند .

 

*شهید تعقیبات تروریست ها را فهمیده بود

سالاریان  با بیان اینکه مصطفی بیشتر حرف‌های مهم را در فضاهای باز همچون پارک  می‌زد گفت: خاطرم هست یکی  از دوستان شهید تعریف می‌کرد تعریف می‌کرد در مسیری که می‌رفتیم کاملاً متوجه افرادی که تعقیبش می‌کردند می‌شد و می‌گفت اینکه هم‌اکنون دارد ماشین تعمیر می‌کند در اصل ما را زیر نظر گرفته است و تمام این تعقیب‌ها را خودش حس کرده بود .

 

وی اظهار کرد: حتی یک‌بار هم به مسئولین حفاظت گفته بوده  که آن‌ها با تمسخر به شهید گفته بودند شما برای خودت آیت‌الکرسی قرائت کن.

 

*مردم در انتخابات با بصیرت باشند

مادر شهید احمدی روشن با اشاره به نزدیکی به انتخابات و در خصوص انتظارات از مسئولین جهت احیای  فناوری‌های هسته‌ای گفت: مردم ما تجربه کردند هر چند که هزینه بسیار سنگینی برای تجربه اشان پرداخت کردند  و فهمیدند  که توافق با دشمن نتیجه‌اش چه می‌شود.

 

و ی افزود: در دوران رژیم طاغوت ما با آمریکا رابطه داشتیم و نفوذی بر روی کشور ما داشت و اعتراض امام خمینی به این بود و شروع اعتراضش و اینکه مردم ریختند در خیابان‌ها به این دلیل بود که ما زیر بار امریکا نرویم و 40 سال است که ما داریم در این رابطه شهید می‌دهیم.

 

سالاریان  با انتقاد از رفتار برخی از مسئولین مبنی بر داشتن رابطه با امریکا گفت: چرا باید مسئولین ما فکر کنند که ما نیاز به این رابطه خفت بار داریم اگر رابطه دوطرفه و باعزت و احترام باشد  و در مسائل خصوصی کشور ما دخالت نکنند اصلاً مشکلی ندارد ولی متأسفانه آن‌ها برای ما شرط و  شروط می‌گذارند و بااینکه خودشان تروریست هستند به ایران می‌گویند حامی تروریست ، ما اگر در مقابل این‌ها کوتاه نیاییم این‌ها این‌قدر پرو نمی‌شوند.

 

*مردم  به کسی رأی دهند که فردای قیامت مدیون نشوند

وی بابیان اینکه مردم باید به کسی رأی دهند که فردای قیامت مدیون نشوند گفت: من از کسانی که کاندید می‌شوند و مردم هوشیار ایران می‌خواهم دقت کنند ببیند به چه کسی رأی می‌دهند این دنیا گذرا است و می‌گذرد و اگر بخواهیم مسئول ناشایستی  برای کشورمان انتخاب کنیم آن دنیا باید جوابگوی خون شهدا و نوه من که گریه می‌کند و می‌گوید دلم برای پدرم تنگ‌شده باشیم.

 

*وجود رهبری در کشور نعمت است

مادر شهید احمدی روشن اظهار کرد: مردم به وعده‌های بیخودی یک عده گوش ندهند چون تجربه ثابت کرد این کار نتیجه‌ای ندارد و دل حضرت  آقا را شاد کنند  و ببینند ما چه نعمتی تو این ملکت داریم که حتی رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید سلام من را به آیت‌الله خامنه‌ای برساند اما مردم ایران قدر این نعمت را نمی‌دانند.

 

وی به بیان خاطره‌ای از  دیدار رهبری پرداخت و گفت: خاطرم هست دوسالی از شهادت مصطفی می‌گذشت یک‌بار برای نماز مغرب و عشا به  بیت حضرت آقا  دعوت شدیم من و حاج‌آقا، پسر مصطفی ، خانم شهید و یکی از دامادهایم بودند  چند خانواده دیگر هم بودند حضرت آقا  بعد از سلام‌علیک و وقتی ما را دیدند دستور دادند برویم در اتاقی که خودشان هم بودند .

 

 

سالاریان  ادامه داد: بعد از احوالپرسی گفتگوی  دوستانه‌ای بین ما برقرار بود که حضرت آقا به فرزند مصطفی گفت بیا کنار من بنشین علی با خجالت رفت که حضرت آقا گفت کوچک‌تر که بودی به منزلتان آمدم بغلم نشستی اما انگار الآن خجالت می‌کشی.

 

*رهبری از نشان شهید که در همه جا وجود دارد گفت

وی افزود: در آن دیدار مقام معظم رهبری گفتند  که من هر جا که می‌روم بدون اینکه کسی دستوری داده باشد یک نشانه‌ای از شهید شما می بینم و این تنها فقط به خاطر این بوده که شهید شما در کارش اخلاص داشته و اخلاص در عمل نتیجه‌اش این است و به مشابه شیشه عطری است که تا شهید زنده بود در این عطر بسته بوده ولی بعد از شهادت در آن عطر بازشده و هیچ‌کس نمی‌تواند این بو را مهار کند.

 

مادر شهید احمدی روشن در پایان اظهار کرد: مردم دقت کنند و بصیرت داشته باشند و  به خواسته‌های حضرت آقا در سخنرانی‌ها دقت کنند چون حضرت آقا مثل پدری می‌مانند که هیچ‌وقت بد فرزندانش را نمی‌خواهد و در هر شرایطی فرزندش را نصیحت می‌کند و خواهش می‌کنم انتخابی داشته باشند که آقا امام زمان(عج) از آن‌ها راضی باشد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان