اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. ارديبهشت 1396 - 7:43   |   کد مطلب: 24989
وزیر اسبق آموزش و پرورش بابیان اینکه بنابر برنامه ششم توسعه اجرا کردن سندی همچون 2030 لغو است افزود: سند 2030 براساس تفکر غربی در کنار تفکر اسلامی در آموزش و پرورش وجود دارد و اجرا کنندگان چنین اسنادی مجرم شناخته می شوند.

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا حاجی بابایی  با اشاره به تهیه سند تحول بنیادین در سال 1390 افزود: دو تفکر بر آموزش و پرورش وجود دارد که یکی براساس تعلیم و تربیت دینی اسلامی  و دیگری بر مبنای این تفکری است که باید در تعلیم و تربیت از غرب الگو گرفت.

 

*سند تحول بنیادین تهیه و قابل برگشت نیست

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه تاکید کرد: سند تحول بنیادین بر مبنای اصول و عقایداسلامی شکل گرفته است و  قابل برگشت نیست .

 

وی با اشاره به اینکه در دوران وزارتخانه خانه خود با تفکر تعلیم غربی مواجه بوده است افزود: این نوع تفکرها همیشه با سند تحول بنیادین مخالفت می کردند.

 

*دانشگاه فرهنگیان یک حرکت عظیم در جهت تفکر اسلامی است

وزیر اسبق آموزش و پرورش با انتقاد از کند شدن سرعت حرکت دانشگاه فرهنگیان در سالهای اخیر افزود: تاسیس این دانشگاه را می توان یک حرکت عظیم در جهت ترویج تفکر ایرانی اسلامی در آموزش و پرورش دانست و این یکی از ریشه های سند تحول بنیادین است.

 

*گریزی از اجرای قوانین موجود در سند تحول بنیادین نیست

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه تمام دستورات رهبری در خصوص سند تحول بنیادین کامل شده است افزود: هیچ کس نمیتواند از این قوانین گریز داشته باشد.

 

وی با اشاره به سند 2030 افزود: اگر کسی به فکر اجرای این موارد بیفتد همه اینها از لحاظ قانونی لغو و اجرا کننده آن مجرم است.

 

حاجی بابایی در پایان  تاکید کرد: طبق ماده  برنامه ششم وزراتخانه اموزش و پرورش فقط باید سند تحول اموزش و پرورش و قوانین موجود در آن را اجرا کند  و سایر دستگاههای ذیربط اموزش و پرورش هم نمیتوانند چیزی را مصوب کنند که مغایر با برنامه ششم باشد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان