اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. ارديبهشت 1396 - 22:41   |   کد مطلب: 24996
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه جشن‌های اعیاد شعبانیه در ۱۵۰۰ مسجد استان همدان برگزار می‌شود گفت: ۹۰۰ مبلغ در اعیاد شعبانیه به مناطق مختلف استان همدان اعزام شدند.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علی دشتکی ظهر امروز در ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی و مذهبی، اظهار داشت: فرهنگ عاشورا و فرهنگ مهدویت دو نکته حائز اهمیت و مایه نشاط، شادابی و حیات در فرهنگ و مذهب تشیع هستند.

وی با بیان اینکه دشمن امروز به نتیجه‌ای رسیده است که تشیع با در دست داشتن پرچم اسلام و قدم گذاشتن در هر عرصه‌ای سبب کسب عزت برای اسلام می‌شود، افزود: ستاد ساماندهی شئونات باید نسبت به فرهنگ عاشورایی و فرهنگ مهدوی اهتمام ویژه داشته باشد که به این دو برنامه باید در دو بخش عمومی و تخصصی پرداخته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در بخش عمومی با برگزاری مراسم‌های دینی و مذهبی باید توجه ویژه‌ای به فرهنگ عاشورایی و مهدویت ‌شود، عنوان کرد: اعیاد و مناسب‌های مذهبی در بین مردم به یک فرهنگ مذهبی تبدیل شده است که مبلغین و هیئت‌های مذهبی باید زمینه‌ساز مناسبت‌های مذهبی باشند.

وی با اشاره به اینکه 900 مبلغ به مناطق مختلف در استان اعزام شده‌اند، بیان کرد: جشن‌های اعیاد شعبانیه در یک هزارو 500  مسجد در سطح استان همدان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه 700 هیئت در استان همدان نسبت به برگزاری جشن‌های ماه شعبان اعلام آمادگی کردند، اظهار داشت: 50 کانون فرهنگی و تبلیغی و 300 موسسه قرآنی نیز نسبت به برگزاری برنامه‌های اعیاد شعبانیه آمادگی خود را اعلام کردند.

دشتکی با اشاره به بخش تخصصی فرهنگ عاشورا و مهدویت، تصریح کرد: امروز نقطه حساس دشمن مهدویت است که در بخش برنامه‌های تخصصی دستگاه‌های فرهنگی باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به موضوع فرهنگ عاشورا و مهدویت داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه امروز خیران، مبلغان، هیئت‌های و کانون‌ها مداحان چه برنامه‌هایی برای تحقق جامعه مهدوی دارند، گفت: این امر به‌صورت تخصصی مستلزم بررسی و برنامه‌ریزی است که دستگاه‌های فرهنگی باید در این امور شرکت کنند.

دشتکی با اشاره به اینکه مقدمات برای ورود به ماه مبارک رمضان فراهم شود، افزود: در ماه مبارک رمضان یک هزارو 800 مسجد، 2 هزارو 400 هیئت مذهبی و 300 موسسه قرآنی فعال هستند.

وی درباره اینکه عموم مردم در ماه مبارک رمضان در صحنه‌های معنوی و فرهنگی حضور دارند، اظهار داشت: اولویت‌های اول در توجیه مبلغان، اهتمام ویژه به آسیب‌های اجتماعی خاص نظام است که همایش‌های توجیهی مختص مبلغان باید در تمامی شهرستان‌ها برگزار شود.

دشتکی با بیان اینکه در نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان باید نسبت به ایتام و نیازمندان برنامه‌ریزی انجام شود، عنوان کرد: در مساجد، هیئت‌ها و توسط مبلغین این امر باید موردتوجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در تبلیغات شعبان و ماه رمضان در راستای عمق‌بخشی به باورهای دینی،  مذهبی و مسائل اعتقادی به صورت جدی قدم برداریم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان