اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. مرداد 1396 - 15:31   |   کد مطلب: 26247
فردي که از طريق برداشت‌هاي اينترنتي اقدام به برداشت غيرمجاز يک ميليارد و 90 ميليون ريالي کرده بود توسط کارشناسان پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان همدان شناسایی و دستگیر شد.
شناسايي و دستگيري عامل برداشت اينترنتي غيرمجاز

به گزارش صبح الوند،"سرهنگ اميني" رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان همدان با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي شکايت يکي از شهروندان همداني مبني بر برداشت اينترنتي غير مجاز در مراجعه به پليس فتا، شناسايي عامل يا عاملان برداشت غيرمجاز در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

 

 وي افزود: با تحقيقات از مالباخته و پي جويي فني و پليسي، عامل برداشت غير مجاز اينترنتي از حساب بانکي شاکي كه مردي 37 ساله اهل و ساكن شهرستان همدان بود، شناسايي شد که با هماهنگي مقام قضايي، متهم دستگير شد.

 

 سرهنگ اميني ادامه داد: با توجه به ادله ديجيتالي کشف شده، متهم به جرايم و به سوء استفاده از اعتماد شاکي اعتراف کرد.

 

 وي گفت: متهم با سوء استفاده از  کارت بانکي مالباخته  و فعال کردن رمز دوم آن مبلغ يک ميليارد و 90 ميليون ريال در قالب برداشت اينترنتي غيرمجاز انجام داده و هدف از اين کار را کسب منافع مالي اعلام کرده است.

 

 رئيس پليس فتا استان همدان با بيان اين‌که متاسفانه سهل انگاري در نگهداري کارت و اطلاعات بانکي آن موجب بروز چنين پرونده‌هايي مي‌شود، به شهروندان توصيه کرد: به هيچ عنوان کارت بانکي و رمز آن را در اختيار ديگران نگذاريد و در صورت ناچاري حتما بعد از دريافت کارت در کوتاهترين زمان ممکن رمز اول و دوم کارت بانکي را تغيير دهيد.

 

 وي ادامه داد: سعي كنيد از شماره‌هايي كه قابل حدس زدن هستند، نظير سال تولد، شماره شناسنامه يا اول يا آخر شماره تماس يا شماره ملي به عنوان رمز استفاده نكنيد. 

 سرهنگ اميني در پايان گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت هاي سايبري، لينک ثبت گزارش هاي مردمي با ما در ميان بگذارند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان