اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. شهريور 1396 - 15:30   |   کد مطلب: 26396
رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: نصب هر گونه علائم و نوشته در بدنه خارجی تمامی وسائط نقلیه و در بدنه داخلی خودروهای عمومی تخلف محسوب می‌شود و جریمه نقدی دارد.
جریمه خودرو

به گزارش صبح الوند، سرگرد سیدجواد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با اشاره به وجود دستورالعمل قانونی مبنی بر جریمه نقدی افرادی که علائم و یا نوشته بر بدنه خودرویشان می‌‌چسبانند، افزود: برای این دست از افراد که چنین دستورالعمل قانونی را رعایت نمی‌کنند، 30 هزار تومان جریمه نقدی درنظر گرفته می‌شود.

 

وی به بیان دلایل اعمال قانون در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: در صورت نصب این علائم و نوشته‌ها در بدنه خارجی خودروها، رانندگان دیگر مشغول به خواندن این نوشته و یا تحلیل عکس و تصویر مورد نظر شده و از رانندگی درست غافل می‌شوند و به این طریق زمینه افزایش تصادفات فراهم می‌آید.

 

حسینی ادامه داد: در برخی مواقع رانندگان خود را تا نزدیکی وسیله نقلیه موردنظر که پشت‌نویسی شده، هدایت می‌کنند تا نوشته را بخوانند و همین موضوع موجب رعایت نکردن فاصله طولی شده و موجب بروز تصادفات می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در برخی مواقع نیز نصب تصاویر نامناسب و نوشته‌هایی که از منظر شرعی و اخلاقی قابل پذیرش نبوده، موجب جریمه نقدی راننده مورد نظر می‌شود.

 

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان درباره نصب تبلیغات و یا نوشته‌ها بر روی بدنه داخلی وسایل نقلیه عمومی نیز گفت: این نوع وسایل نقلیه متعلق به عموم مردم است و باید برای نصب تبلیغات از مراجع قانونی مجوز دریافت شود.

 

وی یادآور شد: این قانون در سال 90 بازنگری شد و به برخی شرکت‌ها همچون شرکت پخش محصول به ویژه برای خودروهای وانت و کامیون مجوز لازم برای پشت‌نویسی در ابعاد خاص ارائه شد.

 

حسینی در پایان گفت: خوشبختانه در شهر همدان عدم رعایت این دستورالعمل قانونی به ندرت دیده می‌شود. 

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان