اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. آبان 1396 - 17:48   |   کد مطلب: 27329
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان خبر داد:
شهرک ولی عصر (عج) آزمونه اجرای طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز شد
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان گفت:شهرک ولی عصری (عج) پایلوت اجرای طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز انتخاب شد.

به گزارش صبح الوند,  نرگس نوراله زاده در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورا افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از مشکلات سکونتگاه های غیررسمی است که به دلایل عدم آگاهی شهروندان ایجاد شده که برای جلوگیری از گسترش اینگونه ساخت و سازها شهرک ولی عصر(عج) به عنوان آزمونه اجرای این طرح در منطقه 4 شهرداری انتخاب شد.

 

نوراله زاده اضافه کرد: شهرداری موظف است در جهت جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان در زمینه معرفی اراضی فاقد کاربری مسکونی اطلاع رسانی  بموقع را انجام دهد.

 

وی در خصوص انتخاب شهرک ولی عصر(عج) به عنوان پایلوت اجرای طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز اظهار کرد: در اجرای این طرح و برای جلوگیری از بین رفتن هزینه های شهروندان در ساخت و سازهای غیرمجاز از طریق قرار دادن نیوجرسی های بتنی (بلوک های بتنی) در محدوده اراضی مسکونی شهرک ولی عصر(عج) اقدامات انجام می شود.

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در کنار اجرای این طرح مدیریت شهری باید آموزشهای شهروندی در این زمینه را داشته باشد، یادآورشد: لازم است مدیران مناطق و نواحی از امکانات و فن آوری های نوین در این زمینه استفاده کنند.

 

نوراله زاده افزود: با توجه به اینکه طرح های جامعه شهری  و تفصیلی در دست تدوین و بازنگری است بر این اساس می توان کاملا وضعیت و مشکلات موجود را به مشاور ارئه داد.

 

وی به قانون حفظ حریم اشاره کرد و اظهار کرد: بر اساس این قانون تمامی روستاهایی که در محدوده شهری قرار دارند باید محدوده خود را مشخص کنند که متاسفانه یکی از مشکلات دهیاریها عدم اطلاع و اگاهی از حریم روستاهای خود است که می طلبد با همکاری فرمانداری این محدوده ها مشخص شود تا از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری به عمل آید.

 

سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل وترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان هم استفاده از فن آوری های نوین در انجام امور شهری را حائز اهمیت دانست و گفت: نقشه برداریهای هوایی با پهباد ها اقدام مناسبی است و با توجه به اینکه همدان به عنوان پایلوت نخستین شهر سبز پایدار جهان اسلام معرفی شده است می توان از این فن آوری در این زمینه بهره گرفت.

 

کامران گردان اضافه کرد: نقشه برداریهای هوایی با پهباد ها ابزاری است که در حوزه خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک می تواند بسیار نقش کمک کننده ای را داشته باشد.

 

گفتنی است در ادامه هریک ار معاونین و مدیران و کارشناسان شهرداری به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص جلوگیری از گسترش سکونتگاه های غیر رسمی و ساخت و سازهای غیر مجاز پرداختند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان