اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. دى 1396 - 8:58   |   کد مطلب: 27936
اولین جلسه شورای راهبری همدان 2018 در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد.

به گزارش صبح الوند، این جلسه با حضور آقایان محب خدایی معاون گردشگری سازمان، عراقی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان، خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، نمایندگان وزارت امور خارجه- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- سازمان فرهنگ و ارتباطات و تعدادی از مدیران معاونت گردشگری کشور و دیگر معاونتهای این سازمان برگزار شد.

 

اژدری سرپرست اداره کل تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری، سال 2018 را سالی بسیار مهم در عرصه گردشگری کشور نامید و انتخاب تبریز بعنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، جشن ثبت جهانی شهر یزد و انتخاب همدان بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018 را فرصت مغتنمی برای رشد و توسعه گردشگری کشور و معرفی استانهای مستعد فوق به بازارهای گردشگری جهانی برشمرد.

 

اژدری گفت:  مجمع گفتگوی کشورهای آسیایی بزرگترین تشکل آسیا با 34 عضو است و برای نخستین بار در سال گذشته پیشنهاد معرفی یک شهر از کشورهای عضو مجمع بعنوان پایتخت گردشگری مطرح شد و در اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی که خردادماه سال جاری در کشور کامبوج برگزار شد همدان بدلیل برخورداری از ظرفیتهای بالقوه و بی نظیر گردشگری توسط اعضاء انتخاب شد.

 

سرپرست اداره کل تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری افزود: لذا ضروری است با برنامه ریزی و هم افزایی زمینه های بهره برداری از این رویداد مهم برای توسعه پایدار گردشگری استان همدان را فراهم نمود.

 

در ادامه محب خدایی،معاون گردشگری سازمان این رویدادها را یک فرصت نامیدند که برای برند سازی مقاصد گردشگری بسیار اثرگذار خواهند بود. 

 

معاون گردشگری سازمان گفت: با تعریف رویدادهای هدفمند میتوان تقویم رویدادهای را در تقویم ملی و جهانی رسید.

 

وی افزود: شورای راهبردی باید ما را به پلان برساند و ما بتوانیم آینده گردشگری استان همدان را ترسیم نمائیم.

 

خدایی اظهار کرد: استان باید با دو راهبرد ویژه یکی افزایش بهره وری وضع موجود و دیگر تغییر نگرش به گردشگری و حرکت بسمت برقراری شهر گردشگر حرکت نماید.

 

وی تاکید کرد: شعار گردشگری پایدار- اشتغال پایدار- ارزش افزوده پایدار  باید سرلوحه کار قرار گیرد و ما روی پنج شهر تبریز و همدان، یزد و کرمان و اهواز متمرکز هستیم و برای تبدیل آنها به برند تلاش خواهیم کرد و حمایت خواهیم نمود.

 

 

در ادامه معاون استاندار همدان، عراقی ضمن برشمردن ظرفیتها و مزیتهای گردشگری استان، استفاده از این فرصت پیش آمده را اولویت اول استان نامید و افزود : مدیران ارشد استان و دستگاه های اجرایی مرتبط تمام تلاش خود را برای بهره برداری از این رویداد اثرگذار بین المللی بکار خواهند بست.

 

 مالمیر، رییس میراث فرهنگی همدان  نیز ضمن تاکید بر راهبرد اصلی استان مبنی بر حرکت بسوی توسعه گردشگری بعنوان محرک اقتصاد، تولید و اشتغال، نیازهای اساسی استانها را بحث نرم افزاری عنوان نمودند.

 

مالمیر گفت: تشکیل شورای سیاستگذاری استانی، تعریف کمیته های مرتبط و تقسیم وظایف، تعریف پلان تبلیغات رویداد و آغاز تبلیغات محیطی، تعریف رویدادهای مختلف و اثرگذار در توزیع آنها درطول سال 2018 بمنظور معرفی استان بعنوان مقصد گردشگری برای جامعه هدف از جمله اقدامات انجام شده است.

 

رییس میراث فرهنگی همدان تاکید کرد:  از ستاد ملی انتظار داریم حمایت و مشارکت وزارت خانه های مختلف در برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی به میزبانی همدان را هماهنگ نمایند. 

 

در  ادامه خجسته، نماینده مردم همدانو فامنین در مجلس  برگزاری شکوهمند و موفق رویداد را با کمک سازمان و ستاد ملی، مدیریت استان و مجمع نمایندگان خواستار شد.

 

خجسته گفت: از آقای مونسان خواسته ایم موضوع همدان 2018 در هیات دولت طرح گردد. پذیرفتنی نیست که این موضوع به استان واگذار شود. باید همه کمک کنند.  باید جلسات هفتگی با حضور آقای مونسان، آقای محب خدایی و دیگر مسئولین در تهران و همدان برگزار شود چرا که این رویداد آبروی ایران است و متعلق به همدان تنها نیست.

 

وی در پایان گفت: همچنین یکی از خواسته های اصلی و راهبردی استان را ثبت جهانی یکی از آثار ارزشمند تاریخی استان در فهرست میراث جهانی عنوان کرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان