اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. دى 1396 - 12:59   |   کد مطلب: 27938
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آل سعود با اعدام شیخ نمر به دنبال سرکوب جدی شیعیان بود گفت: آل سعود غافل از این است که که این اعدام ها و خونریزی ها هیچ وقت حرکت انقلابی شیعیان را پایان نخواهد داد.
شیخ نمر

با توجه به اینکه در آستانه به شهادت رساندن شیخ باقر النمر رهبر شیعیان عربستان توسط حکومت خائن آل سعود هستیم جهت برسی هر چه بیشتر علل شهادت ایشان مصاحبه ای با استاد حوزه و دانشگاه  حجت الاسلام حبیب الله شعبانی صورت گرفت.

 

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی در گفتگو با صبح الوند،  به بیان تاریخچه ای از ورود وهابیت درعربستان پرداخت و گفت: از چند قرن قبل محمدبن عبدالوهاب بنیانگذار تفکر وهابیت در عربستان وارد شد و با مستندهای تاریخی خود مذهب را با سیاست مدنظر خودشان که دارای گرایشات غربی بود گره زد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: هر چند این تفکر ریشه قدیمی تر دارد اما به هر حال آن کسی که توانست در این قرن های اخیر آن را زنده کند محمد بن عبدالوهاب در عربستان بوده است.

 

وی تصریح کرد: خاندان آل سعود در عرصه سیاسی و خاندان عبدالوهاب در عرصه مذهبی دست به دست هم دادند و تفکر وهابی شکل  گرفت.

 

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه مبازرات عربستان با شیعیان بعداز انقلاب اسلامی سرعت مضاعفی پیدا کرده است گفت: قبل از انقلاب مبارزه وهابیت با شیعه خیلی کمرنگ بوده اما  بعد از انقلاب  در همه عرصه های سیاسی، فرهنگی و علمی مبارزاتی که از جانب وهابیت  بر علیه انقلاب اسلامی حضرت امام و دیگران مطرح شده بسیار زیاد بوده و انگار خودشان را موظف به مبارزه با شیعه میدانند.

 

* آل سعود از صدور انقلاب ایران به کشورهای دیگر هراس دارد

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی و وقتی که دیدند شیعه در دنیا حکومتی را تشکیل داده و در حال توسعه و صدور انقلاب خودش است؛ جریان وهابیت در منطقه احساس خطر کردند.

 

این استاد حوزه ودانشگاه افزود: لذا وهابیت  کار اصلی خودشان را بر این گذاشتند که تا می توانند با انقلاب اسلامی مبارزه کنند.

 

وی اظهار کرد: بعد از جریان انقلاب طبیعیتا در تمام دنیا  همچون عربستان ،بحرین  و نیجریه شیعیان کشورهای دیگر هم به تاسی از انقلاب اسلامی،  قیام و مبارزه با  کفر، استکبار و ظلم را  شروع کردند.

 

حجت الاسلام شعبانی بیان کرد: خیلی از رهبران شیعه در کشورهای مختلف تربیت شده ها و درس خوانده های در ایران  بودند و تحت تاثیر تفکرات رهبر انقلاب  قرار گرفته بودند.

 

وی خاطر نشان کرد:  به هر حال وهابیت با توجه به این جریاناتی که بعد از انقلاب بود و مخصوصا دراین ده ساله گذشته  به شدت بنای خودش را بر مبارزه با شیعه گذاشته است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه مجدد با اشاره به اینکه علت اصلی مخالفت عربستان با ایران، به دلیل  رشد روز افزون انقلاب آن در دنیا است گفت: وقتی عربستان میبیند که انقلاب اسلامی ایران هر روز  در حال توسعه ریشه های خودش را در کشورهای دیگر پهن میکند،  آن را یک تهدید جدی برای  خودشان قلمداد می کنند.

 

وی با اشاره به ارتباطات شهید شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان با کشورهای اسلامی گفت: این شیخ بزگوار به تاسی از انقلاب اسلامی ایران به حمایت از شیعیان میپرداخت.

 

حجت الاسلام شعبانی اظهار کرد: متاسفانه تفکر وهابیت شیعه را کافر میداند و با یک نگرش متهجرانه و سخت گیرانه شیعه را  مشرک میداند و با همین رویکرد با مخالفین سیاسی خودش  برخورد می کند.

 

وی با اشاره به مظلومانه به شهادت رسیدن شیخ نمر گفت: در کشورهای دنیا خیلی کم سابقه دارد که یک حکومتی بخواهد  با  مخالف سیاسی خودش با این شکل برخورد بکند و آن را مظلومانه به شهادت برساند.

 

 

این استاد حوزه ودانشگاه عنوان کرد: به عنوان مثال الان در کشور ما با برادران اهل سنت علی الخصوص در زلزله اخیر به ملایمت برخورد شد اما متاسفانه با  اقلیتی از شیعه که در عربستان هستند حکومت متهجر این کشور بسیار تند با آنان برخورد می کند و نمونه آن اعدام شهید شیخ نمر است.

 

وی با بیان اینکه هدف حکومت عربستان از به شهادت رساندن شیخ نمر سرکوب جدی تر شیعیان بود گفت: این اشتباه همان  اشتباهی است که بزرگترهای اینها در گذشته انجام دادند و هیچ گاه متوجه نشدند که این اعدام ها و خونریزی ها حرکت انقلابی مردم و شیعه را پایان نخواهد داد .

 

حجت الاسلام شعبانی در پایان با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی (ره) گفت:  همیشه خون بر شمشیر پیروز است و امیدواریم خون امثال شیخ نمر شکوفه و ثمر بدهد و حتما هم همینگونه خواهد شد و هر چه  زودتر شاهد سرکوبی این حکوت متهجر خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان