اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. دى 1396 - 16:02   |   کد مطلب: 27985
سخنگوی کمیسیون فرهنگی گفت: علاوه بر ایمان و بصیرت، داشتن انسجام‌، وحدت و روحیه استکبار ستیزی و ولایت‌پذیری در مقابله با فتنه‌های دشمن بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش صبح الوند، حجت‌‌الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم درملایر اظهار داشت: در سه حوزه اقتصاد، فرهنگ و ناامنی منطقه، باید منتظر فتنه‌های جدیدی از سوی دشمنان باشیم .

آزادی‌خواه برداشت غیر متعارف از بیت‌المال، حقوق‌های نجومی ، اختلاس‌ها و غیره را نمونه‌های بارزی از ایجاد فتنه اقتصادی در کشور دانست و افزود: این مسئله بسیار خطرناک است و باید هوشیارتر عمل کنیم .

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم ایجاد ناامنی در منطقه را از دیگر فتنه‌ها و ترفند‌های استکبار جهانی و اسرائیل دانست و افزود: از جمله این فتنه‌ها می‌توان به تجزیه کردستان عراق و‌ موضوعات یمن و غیره اشاره کرد که امروز این امر به لطف بیداری اسلامی و ایستادگی کشورهای اسلامی منطقه ناکام مانده است.

وی با اشاره به سخنان رهبری و نسبت دادن واژه رفتار نانجیبانه به سران فتنه، اظهار داشت: برخورد با نجابت یعنی رفتاری که مبتنی بر قانون باشد و اگر سران فتنه در انتخابات سال 88 خلاء‌ای در رأی آوری خودشان احساس می‌کردند نجابت سیاسی و اجتماعی اقتضا می‌کرد از مسیر قانونی شکایت خودشان را مطرح و پیگیری کنند.

نماینده‌ مردم ملایر در مجلس دهم در خصوص اینکه ابزارهای دیگری به جزو ایمان و بصیرت برای دفع فتنه‌های آتی دشمنان لازم است، گفت: اگر می‌خواهیم ایران اسلامی به قطب کشورهای اسلامی منطقه تبدیل شود باید علاوه بر ایمان و بصیرت انسجام و وحدت ملی، روحیه استکبار ستیزی و از همه مهم‌تر روحیه ولایت‌پذیری و اعتقاد به ولایت فقیه و حرکت در این مسیر  را مد نظر قرار دهیم تا بتوانیم آنگونه که در شأن نظام‌مقدس جمهوری اسلامی است، ایران را به دنیا معرفی کنیم.

ایجاد انشقاق در بین مردم و مسئولان از اهداف شوم فتنه است

همچنین حسن لطفی ، نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رزن، با بیان اینکه دشمن با ایجاد فتنه به‌دنبال نفاق و از هم گسیختگی ساختار اجتماعی است اظهار داشت: برخی در داخل کشور و برخی نیز از خارج کشور به‌دنبال این هستند که بین مردم نفاق ایجاد کنند و وحدت اجتماعی و ملی کشور را از بین ببرند و بدین وسیله سد راه توسعه و حرکت روبه پیشرفت کشور شوند.

وی با بیان اینکه ما برای اینکه بتوانیم از اعمال نفوذ افراد فتنه‌گر، چه داخلی و چه خارجی جلوگیری کنیم بایستی بر وحدت دینی و یکدلی خود تکیه کنیم، افزود: در راستای توسعه کشور و رسیدن به اهداف عالیه جمهوری اسلامی که از منویات مقام معظم رهبری است باید از هرگونه نفاق و فتنه‌ای که منجر به ایجاد انشقاق در طبقات مختلف جامعه می‌شود جلوگیری شود.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ایران دشمنان زیادی دارد هم داخلی و هم خارجی که سعی در ایجاد یک نوع انشقاق در بین مردم را دارند، افزود: دشمنان در واقع نمی‌توانند پیشرفت انقلاب اسلامی ایران را ببینند و بر همه ما بخصوص مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران واجب است که با هر نوع فتنه و نفاقی که منجر به آسیب به مردم می‌شود و وحدت ملی را از بین ‌ببر مبارزه کنیم.

لطفی افزود: نباید میدان را برای حضور فتنه‌گران خالی بگذاریم تا در جامعه ایجاد تشنج و شبهه کنند و سبب ساختارشکنی و از بین بردن انسجام مردم شوند. در حقوق بین‌الملل انواع و اقسام جرائم و جنایت جنگی که علیه انسان‌ها صورت می‌گیرد درجه بندی شده و شدیدترین آنها در واقع بعد از نسل‌کشی، جرم علیه انسان‌ها و جنایت علیه بشریت است.

لطفی گفت: عملکردی که از آمریکا و رژیم صهیونستی در سال‌های گذشته می‌بینیم و دیدیم نشان می‌دهد که این ها نه تنها دشمن نظام جمهوری اسلامی هستند بلکه دشمن بشریت هستند و صرفا به منافع خود فکر می‌کنند و هیچ چیزی جز منافع کشور خودشان برای آن ها مهم نیست.

وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل همواره سعی در به قهقرا بردن ملت ها، سو استفاده کردن از آن ها و به غارت بردن اموال آن ها دارند، افزود: باید آگاه باشیم و با تکیه بر فرامین مقام معظم رهبری آنچه مایه وحدت کشور ماست را انجام دهیم و اجازه ندهیم آن چیزی که سبب از بین بردن اتحاد دربین مردم است به وجود بیاید.

وی با اشاره به اینکه فتنه تمام نشده و دشمنان در صدد ایجاد فتنه‌های دیگری هستد، افزود: دشمنان خارجی سعی دارند به انواع مختلف چند دستگی ایجاد کنند در بین مردم هجمه‌ای را علیه انقلاب سازمان‌دهی کنند تا وحدت را از بین ببرند که ما نبایستی بگذاریم آنها در رسیدن به این هدف شوم موفق شوند.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: در داخل کشور نیز خودمان هم باید از اتهام زنی به یکدیگر و از مواردی که باعث می‌شود اساس وحدت ما خدشه‌دار شود خودداری کنیم. اگر اختلاف سلیقه‌ای هم در بین مسئولان و مردم هست با تعامل و گفت‌وگو و تدبیر و اندیشه حل کنیم و این فرصت سو استفاده را به دشمنان نظام ندهیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان