اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. دى 1396 - 23:09   |   کد مطلب: 28092
معاون تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به احداث 9 استخر دانش‌آموزی از سال 88، گفت: متأسفانه تا کنون اقدام موثری در اتمام این پروژه‌ها انجام نگرفته و تنها 35 درصد پیشرفت یافته است.

به گزارش صبح الوند، عبدالله جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با تأکید بر اینکه کیفیت‌بخشی به درس تربیت‌بدنی از اولویت‌های آموزش و پرورش است، اظهار کرد: به علت اینکه استخر ورزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار ندارد، طرح ملی سباح(شنا) که برای دانش‌آموزان سال سوم ابتدایی اجرایی می‌شد، با مشکل مواجه شده است.

وی بزرگترین چالش درس تربیت‌بدنی را نبود امکانات مناسب دانست و تصریح کرد: با گذشت 90 سال از استقرار درس تربیت‌بدنی در آموزش و پرورش در 2 مقوله نیروی انسانی و برنامه و محتوا موفق بوده به‌طوریکه در زمینه برنامه‌های متنوع و محتوای آموزشی اغنای خوبی داشته است.

جعفری یادآور شد: در حال حاضر 750 معلم تربیت‌بدنی در مدارس استان همدان فعالیت دارند که بیش از 90 درصد مدارس استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزان همدانی 47 سانتیمتراست

معاون تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه 50 درصد معلمان تربیت‌بدنی در دوره ابتدایی که حساس‌ترین دوره است، فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: 266 هزار دانش‌آموز در 2500 مدرسه استان مشغول به تحصیل هستند که تمامی این دانش‌آموزان تا پایه دوازدهم باید در هفته 2 ساعت تربیت‌بدنی را بگذرانند.

وی با اشاره به وجود 120 فضای تخصصی تربیت‌بدنی برای دانش‌آموزان استان تصریح کرد: همه این فضاها در دسترس مدارس قرار ندارند بلکه تعدادی از آنها به صورت مجزا و خارج از مدارس هستند به طوریکه کمتر از 40 سالن درون مدارس وجود دارد.

جعفری سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزان استان را 47 سانتیمتر دانست و اظهار کرد: سرانه فضاهای ورزشی سرپوشیده دانش‌آموزان استان همدان 17 سانتیمتر است که باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به 1.2 مترمربع برسد.

با آمدن برف کلاس تربیت‌بدنی تعطیل نمی‌شود

معاون تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه استان همدان به دلایل اقلیمی در نیمی از سال با هوای سرد و بارندگی مواجه است، تأکید کرد: این موضوع نیازمند این است که مسئولان توجه ویژه‌ای به فضاهای استاندارد و سرپوشیده برای دانش‌آموزان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه درس تربیت‌بدنی در 3 بخش آمادگی جسمانی، دانش و مهارت و رشد عاطفی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان پیگیری می‌شود، بیان کرد: معلمان تربیت‌بدنی به فراخور شرایط و فضای آموزشی هر یک از این بخش‌ها را دنبال کرده و با آمدن برف کلاس تربیت‌بدنی تعطیل نمی‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان