اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. دى 1396 - 23:59   |   کد مطلب: 28169
وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه در نشست بروکسل همه طرف‌ها به پایبندی ایران به توافق هسته‌ای تأکید کرده‌اند، گفت اروپا می‌داند که ایران تنها در صورت پایبندی آمریکا به برجام، به این توافق پایبند می‌ماند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز پنج‌شنبه پس از دیدار با همتایان اروپایی‌اش در بروکسل، گفت کشورهای اروپایی می‌دانند ایران تنها در صورتی به پایبندی به برجام ادامه می‌دهد که آمریکا به طور کامل به این توافق پایبند باشد.

وی در توییتر نوشت: «امروز در نشست بروکسل اجماع قدرتمندی بود که: ۱) ایران به برجام پایبند است، ۲) مردم ایران حق دارند از تمام منافع آن بهره‌مند شوند، ۳) هر اقدامی که برجام را تضعیف کنید غیرقابل قبول است.»

ظریف افزود: «اتحادیه اروپا کاملا آگاه است که ادامه پایبندی ایران مشروط به پایبندی کامل ایالات متحده است.»

امروز در آستانه تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره تمدید مجدد تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران، وزیران خارجه ایران، انگلستان، فرانسه و آلمان امروز در نشستی مشترک با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شرکت کردند.

پس از پایان این نشست، وزرای اروپایی و موگرینی همگی بر لزوم پایبندی همه طرف‌ها به توافق تأکید کرده و از آمریکا خواستند از تصمیماتی که ممکن است برجام را تضعیف کنند، خودداری کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان