اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. بهمن 1396 - 13:29   |   کد مطلب: 28684
رئیس مجمع خیران سلامت ملایر گفت: امسال پنج مورد اهدای عضو بيمار مرگ مغزي در ملایر انجام شده است.
مرگ مغزی در ملایر

به گزارش صبح الوند، عباس آذرهمایون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه مجمع خیران سلامت ملایر بیش از پنج سال است که فعالیت خود را با هدف خدمت‌رسانی در بخش بهداشت و درمان شهرستان ملایر و کمک به بیماران نیازمند شروع کرده است اظهار کرد: در حال حاضر 270  نفر در بخش‌های مختلف با این مجمع همکاری دارند.

وی افزود: این همکاری‌ها در بخش ساخت و بازسازی بخش‌های مختلف مراکز درمانی، واریزی‌های موردِی و ماهیانه، کمک به بیماران صعب‌العلاج و بیماران نیازمند، مشاوره و... است.

رئیس مجمع خیران سلامت ملایر ادامه داد: تا کنون خیران سلامت در بازسازی بخش‌های مختلف بیماران امام حسین(ع)  ملایر شامل آی سی یو، دیالیز، سی سی یو و بخش آی سی‌یو و اداری بیمارستان مهر، اهدای ساختمان خیران سلامت و اهدای دستگاه‌های مختلف و تجهیزات بیمارستانی کمک کرده‌اند.

وی گفت: بخش مددکاری نیز از فروردین ماه سال 93 به صورت داوطلبانه از سوی مددکاران راه‌اندازی شده و به مراجعین خدمات‌دهی دارد.

آذرهمایون با بیان اینکه علاوه بر این طرح‌های مقطعی و موردی در مجمع خیران سلامت توسط خیران صورت می‎گیرد تصریح کرد: اجرای طرح سخاوت و طرح طعم مهربانی از جمله این طرح‌ها بوده که با کمک‌های خیران نیکوکار  اجرا شده است.

وی گفت: این طرح شامل توزیع غذای گرم و توزیع سبد کالا به بیماران سخت‌درمان، تالاسمی، بیماران پروانه‌ای و... بوده است.

رئیس مجمع خیران سلامت ملایر کمک‌های خیران در شب یلدا، کمک‌های مالی به بیماران سرطانی، توزیع گوشت گوسفندی بین بیماران سخت‌درمان را نیز از دیگر خدمات مجمع خیران سلامت در ملایر بوده دانست.

وی به خدمات پرستاری رایگان اشاره کرد و گفت: در این  زمینه از مهرماه امسال با کمک پرستاران خیر به صورت افتخاری برای بیمارانی که دارای مشکل بوده و نمی‌توانند به بیمارستان مراجعه کنند و رفتن به بیمارستان از نظر رفت و آمد سخت است خدمات پرستاری در منزل انجام می‌شود.

آذرهمایون با اشاره به اینکه کار در مجمع خیران سلامت کار بزرگی است، اضافه کرد: در این زمینه نیز تاکنون یک تیم 10 نفره در این بخش با مجمع خیران سلامت ملایر همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه همه ساله همایش تجلیل از خیران سلامت همزمان با 13 رجب میلاد باسعادت امیرمومنان علی(ع) در ملایر برگزار شده است، تصریح کرد: امسال این همایش به دلیل برخورد با تعطیلات ایام نوروز در 25 فروردین ماه سال آینده همزمان با عید مبعث برگزار می‌شود.

رئیس مجمع خیران سلامت ملایر با بیان اینکه این همایش با حضور میهمانان کشوری، استانی و شهرستانی همزمان با فراخوان عمومی برگزار خواهد شد، گفت: قرار است در این همایش ضمن تجلیل از خیران و اهداکنندگان عضو برنامه‌های جنبی دیگری نیز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 2 هزار نفر در ملایر کارت اهدای عضو از مجمع خیران سلامت دریافت کرده‌اند اظهار کرد: کارت‌های اهدای عضو از سوی مجمع خیران سلامت ملایر به صورت آنلاین صادر می‌شود.

آذرهمایون با بیان اینکه اولین همایش اهدای عضو در غرب کشور نخستین بار در ملایر برگزار شد گفت:  تاکنون 20 بیمار مرگ مغزی در ملایر اهدای عضو انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز پنج اهدای عضو در ملایر انجام شده است  تصریح کرد: از خانواده‌های اهداکننده عضو در ملایر تجلیل می‌شود.

رئیس مجمع خیران سلامت ملایر با اشاره به ساخت بیمارستان 96 تختخوابی روستای جوراب گفت: این بیمارستان توسط یکی از خیران بزرگ ملایر به نام حاج حسن توکلی ساخته می‌شود که 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: این بیمارستان بعد از ساخت و تجهیز به بیماران روانی و سوانح و سوختگی خدمات‌دهی خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان