اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. اسفند 1396 - 14:12   |   کد مطلب: 28812
مدیر درمان تامین اجتماعی همدان گفت: تا پایان دی ماه سال جاری، دو میلیون و ٦٠ هزار بیمار به صورت سرپایی به پزشکان و مراکز پاراکلینیکی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان همدان مراجعه کرده اند.
تامین اجتماعی استان همدان

به گزارش صبح الوند،  دکتر علیرضا صفری با  بیان اینکه تعداد مراجعه کنندگان به پزشکان عمومی در این مدت، رشد ٨درصدی، داشته است، افزود: همچنین در واحد دندانپزشکی رشد ٢٤درصدی، در مراجعه به متخصصان رشد ٦درصدی، و در مراجعه به واحدهای رادیولوژی و آزمایشگاه به ترتیب رشد ٥ و ٨ درصدی، ایجاد شده است.

 

وی ادامه داد: با اضافه شدن ١٠تخت به تخت های فعال مراکز درمانی تامین اجتماعی استان همدان، شاهد رشد ١٠درصدی بیماران بستری، رشد ٣درصدی اعمال جراحی و رشد ١٣درصدی زایمان بوده ایم.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان گفت: هم اکنون ضریب اشغال تخت در مراکز درمانی این استان، بالای ٧٨درصد است.

 

دکتر صفری با بیان اینکه در حال حاضر با اجرای طرح های مثمر ثمر در حوزه بهداشت و درمانی استان همدان، انقلاب عمرانی در حوزه درمان تامین اجتماعی این استان ایجاد شده است، افزود: تا پایان امسال طرح های بزرگی در سطح استان همدان بهره برداری می شود که تمامی این طرح ها در راستای اجرای به حق خواسته ها و نیازهای مردم این استان است.

 

وی درمانگاه تامین اجتماعی رزن را یکی از مهمترین طرح های حوزه درمان استان همدان برشمرد و افزود: این درمانگاه در زمینی به مساحت ٥هزار مترمربع با زیربنای ٢هزار و ٨٠٠ مترمربع احداث و حدود ٧٠میلیارد ریال برای خرید زمین و احداث آن هزینه شده است.

 

دکتر صفری ادامه داد: همچنین آزمون محلی برای بکارگیری نیروهای مورد نیاز این درمانگاه برگزار شد و حدود ١٦ نیرو، آماده اشتغال در این درمانگاه هستند.

 

وی بیان کرد: دستگاه سی تی اسکن بیمارستان دکتر غرضی ملایر با اعتباری بالغ بر ٢٥ میلیارد ریال و انبار دارویی این بیمارستان با اعتبار ٤٠ میلیارد ریال نیز آماده بهره برداری است.

 

وی اجرای هتلینگ بیمارستان دکتر غرضی ملایر با ٢٣میلیارد ریال اعتبار را از دیگر طرح ها عنوان کرد و افزود: مرحله نخست هتلینگ این بیمارستان در آبان ماه امسال افتتاح شد.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان گفت: همچنین طرح های دیگری همچون زایشگاه و استانداردسازی فضای فیزیکی CSSD بیمارستان دکتر غرضی ملایر با حدود ٦٠درصد پیشرفت فیزیکی و ١٥میلیارد ریال در دست اجرا است که اوایل سال آینده بهره برداری می شود.

 

دکتر صفری اضافه کرد: دستگاه رادیولوژی دیجیتال تویسرکان با ٢میلیارد و ٥٠٠میلیون ریال، اورژانس بیمارستان آتیه همدان با ١٨میلیارد ریال و MRI این بیمارستان با ٧٥ میلیارد ریال اعتبار، آماده بهره برداری است.

 

وی همچنین از دیگر اقدامات عمده بخش درمان تامین اجتماعی استان همدان به شروع عملیات اجرایی درمانگاه بهار اشاره کرد و گفت: مراحل مقدماتی احداث پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی ملایر آغاز و از سال آینده عملیات اجرایی این طرح آغاز می شود.

 

وی با بیان اینکه زمین احداث این پلی کلینیک تامین شده و نیاز به هزینه کرد اعتبار ندارد، ادامه داد: هزینه های لازم برای ساخت و ساز و تجهیزات پلی کلینیک تخصصی ملایر برآورد نشده اما طبق پیش بینی های انجام شده، حدود ٣٠ تا ٤٠میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان