اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. اسفند 1396 - 12:06   |   کد مطلب: 28921
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان:
فرهنگ تعطیلی نوروز در بازار همدان حاکم است
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه فرهنگ تعطیلی نوروز در بازار همدان حاکم است، گفت: تلاش می‌شود در ایام نوروز واحدهای صنفی شهر همدان بیشتر شوند.

به گزارش صبح الوند، علیرضا شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: بازار همدان از گذشته فرهنگ تعطیلی در ایام نوروز داشته در حالیکه این زمان بهترین فرصت برای درآمدزایی برای این قشر است بنابراین از اصناف خواسته شده تا در این ایام واحدهای صنفی بیشتری در همدان فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه اولویت فعالیت واحدهای صنفی در نوروز با آرد و نان است، تصریح کرد: 150 حوزه کشیک برای واحدهای نانوایی تعیین شده تا از صبح به صورت یکسره پخت داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 15 درصد نانوایی‌ها در روز تعطیل هستند برای اینکه این خلأ مشکلی در شهر ایجاد نکند در نقاط مختلف شهر به ویژه محل تجمع مسافران کشیک نانوایی‌ها مشخص شده است.

شجاعی بیان کرد: اغذیه‌فروشان، رستوران‌دارن و تعمیرکاران اتومبیل از صنوف دیگری هستند که در ایام نوروز باید فعال باشند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار خبر داد و گفت: نان، لبنیات شامل شیر، ماست و پنیر، البسه و پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی قند و شکر، روغن نباتی، برنج، خواربار و شیرینی‌جات جزء اولویت‌های کالایی این طرح است.

وی اولویت‌های خدماتی طرح نظارت نوروزی را نظارت بر عملکرد انبارها، سردخانه‌ها و میادین میوه و تره‌بار، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، شرکت‌های مسافرتی هوایی و زمینی و دفاتر فروش آنها، حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری، واحدهای اقامتی، غذاخوری‌ها و رستوران‌های بین‌شهری اعلام کرد.

شجاعی با اشاره به اینکه سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان از ابتدای بهمن تا پایان فروردین را طرح تشدید نظارت قرار داده است، خاطرنشان کرد: در این ایام بازرسی و نظارت بیشتر بر روی کالاهای پرمصرف و پرتقاضا صورت گرفته و در ایام نوروز نیز بر خدمات مسافران و ... صورت خواهد گرفت.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان یادآور شد: شهروندان می‌توانند با شماره 124 و 127 تماس بگیرند و شکایات خود را طرح کنند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان