اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. اسفند 1396 - 21:39   |   کد مطلب: 28956
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: مسئولان از هر فرصتی به ویژه تعطلات نوروزی برای تبلیغ همدان 2018 استفاده کنند.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، محمودرضا عراقی روز سه شنبه در دهمین نشست اعضای شورای هماهنگی ترافیک استان همدان بیان کرد: سال 2018 همدان میزبان دو رویداد شامل نشست سازمان گردشگری جهانی و پایتخت گردشگری آسیا است.
وی اضافه کرد: باید در تعطیلات نوروز 97 علاوه بر فراهم کردن بستری امن و تسهیلات سفر برای مسافران، به رویداد مهم 2018 نیز توجه شود.
وی تاکید کرد: عناوینی که برای استان و شهرهای همدان انتخاب شده نظیر پایتخت گردشگری آسیا، ملایر پایتخت مبل و منبت و لالجین شهر جهانی سفال به آسانی به دست نیامده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان اضافه کرد: این عناوین به علت وجود ظرفیت های فراوان در این استان و گفتمان و پیگیری مجدانه و مستمر مسئولان کسب شده است.
عراقی اضافه کرد: باید این عنوان های اررشمند در تابلوها و بنرها نصب شود تا مسافران بدانند قدم در چه شهر و استانی می گذارند.
وی ادامه داد: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشستی که هفته جاری در تهران برگزار شد از حاضران در این نشست خواست در گفت وگو و گفتمان های گردشگری از ظرفیت همدان 2018 استفاده کنند.

** نهضت پیاده رو سازی در همدان راه افتاده است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه نهضت پیاده رو سازی در همدان راه افتاده است بیان کرد: مسافران و شهروندان می توانند براحتی و بدون دغدغه از آرامگاه حکیم هزاره ها به سمت هگمتانه پایتخت تاریخ و تمدن پیاده روی کنند.
عراقی تاکید کرد: نصب دوربین های ثبت تخلف و کارایی دوربین ها بسیار با اهمیت است و باید دوربین های خریداری شده به زودی در سطح راه ها نصب شوند.
وی آشکار سازی نقاط حادثه خیز، رفع نقاط خطرآفرین و مکانیزه کردن پل ها را از مولفه های حقوق شهروندی برای تسهیل در آمد و شد شهروندان دانست.
معاون استاندار همدان اظهارکرد: مسئولان امور شهری همدان در زیباسازی شهر و کاهش ترافیک کارهای خوب و ارزشمندی انجام دادند.
وی گفت: هر گونه توسعه در شهرها با مطابق با مطالعات ترافیکی باشد تا در آینده شاهد بروز مشکلات و موانع ترافیکی نباشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان اضافه کرد: یک تصمیم ترافیکی خوب می تواند صدها میلیارد به نفع استان باشد بنابراین باید از این علم برای بهبود عبور و مرور بهره گرفت. 
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و به واسطه دارا بودن بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی و گردشگری، در سال 85 با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد و در سال 2018 نیز به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است که در این راستا میزبان وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی و بیش از 500 عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان