اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. آبان 1397 - 13:51   |   کد مطلب: 30020
رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی:
شهرداری همدان اجرای پروژه‌های نیمه‌کاره را در اولویت قرار دهد
رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری همدان ناگزیر است با توجه به شرایط اقتصادی کشور با رویکرد کاهش تعداد پروژه‌های جدید شهری، اقدام کند.

به گزارش صبح الوند، سید مسعود عسگریان در جمع خبرنگاران با تأکید بر تدبیر برای برون‌رفت از افزایش قیمت‌های ناشی از اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمنان جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: واقعیت امر این است که پیش‌بینی‌های برآورد بودجه سال 97 شهرداری همدان برای امسال محقق نمیشود.

 

وی با اشاره مشکلات اساسی شهرداری همدان را عوامل بیرونی نه درون‌سازمانی برشمرد و افزود: این عوامل مشکل‌ساز تنها به شهر همدان هم اختصاص ندارد و متأسفانه مجموعه را مجاب میکند که محدودتر پیش برویم.

 

عسگریان با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم سقف بودجه را افزایش دهیم، بیان کرد: بر اساس تورم به وجود آمده ناشی از تحریمها باید عملیات اجرایی و یا آغاز به کار تعدادی از پروژه‌های جدید را محدود کنیم؛ زیرا در صورتی که نقطه به نقطه شهر را برای اجرای طرح‌های شهری تخریب کنیم، نارضایتی عمومی را به دنبال خواهد داشت و از طرفی موجب ناکارآمدی پیمانکاران خواهد شد.

 

وی با اشاره به معضلات پروژه های نیمه کاره در شهر، معتقد است: افزایش تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در سطح شهر به دلیل محدودیت منابع مالی و سپری شدن عمر مفید این طرحها قبل از بهره‌برداری، به چالش جدی به همراه نارضایتی مردم و از دست رفتن صرفه اقتصادی این طرح‌ها، تبدیل خواهد شد؛ بنابراین طرحهای شهری باید مقتدرانه به مرحله اجرا برسند.

 

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان با بیان اینکه یکی از ملاک‌های آبادانی هر منطقه به پروژه های عمرانی آن باز می گردد، افزود: البته این مهم به طرح‌ها و پروژه‌هایی نسبت داده میشود که به بهره برداری می‌رسند؛ در غیر این صورت کلنگ‌زنی و عدم اتمام پروژه‌ها و درگیر شدن آن در دوره‌های متعدد زمانی، نه تنها شاخص مناسبی برای توسعه و آبادنی و عمران شهری به شمار نمی‌رود؛ بلکه نمودی از بی برنامگی و ابعاد متزلزل منابع مالی است.

 

عسگریان در پایان گفت: در چنین شرایطی، اولویت‌بندی پروژه‌ها برای بهره برداری، پرهیز از کلنگ‌زنی طرح های جدید بیشتر تا زمان به ثمر نشستن پروژه‌های پیشین و البته اتخاذ تدابیر مؤثر به منظور تکمیل طرح‌های گذشته، ضرورتی است که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان