اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. دى 1397 - 23:09   |   کد مطلب: 30354
در حالی که «جیمز متیس» وزیر دفاع مستعفی آمریکا در استعفانامه‌اش گفته بود قصد دارد در اسفند ماه پنتاگون را ترک کند، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (یکشنبه) در پیامی غیرمنتظره اعلام کرد متیس یک هفته دیگر سمتش را تحویل می‌دهد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، ترامپ در این پیام توییتری اعلام کرد که «پاتریک شاناهان» که اکنون معاون وزارت دفاع آمریکا است، سرپرستی این وزارتخانه را بر عهده می‌گیرد.

وی در توییتر نوشت: «خرسندم که اعلام کنم که پاتریک شاناهان معاون بسیار مستعد وزارت دفاع، از روز ۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۱ دی ماه) عنوان سرپرست وزارت دفاع را بر عهده می‌گیرد. پاتریک در هنگام فعالیت به عنوان معاون و پیش از آن در "بوئینگ" فهرست بلندی از دستاورد دارد. او فوق‌العاده خواهد بود.»

شاناهان از مدیران سابق شرکت «بوئینگ» است و از پارسال در وزارت دفاع آمریکا مشغول به فعالیت شده است. گفته می‌شود وی فرد پشت پرده ایده تشکیل نیروی فضایی ارتش آمریکاست. تشکیل این شاخه از ارتش، می‌تواند بازار تازه‌ای برای بوئینگ باشد.

ترامپ که هنگام انتصاب متیس به عنوان وزیر دفاع به تمجید از او پرداخته بود، در ماه‌های گذشته با وی به اختلاف خورد. او تابستان امسال متیس را یک «دموکرات» توصیف کرد و گفت «بالاخره همه روزی می‌روند.»

نهایتا تصمیم هفته پیش رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن نیروهای این کشور از سوریه موجب شد تا متیس در نامه‌ای پر از کنایه، از سمتش کناره‌گیری کند. او در آن نامه گفته بود قصد دارد اسفند ماه از پنتاگون برود.

رئیس‌جمهور آمریکا امروز در توییتی با یادآوری اخراج متیس از دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، گفت این او بوده که به متیس فرصتی دوباره و امکانات بی‌سابقه‌ای داده است. تصمیم ترامپ برای انتصاب سرپرست برای پنتاگون، عملا برکناری پیش از موعد متیس خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان