اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. ارديبهشت 1398 - 14:39   |   کد مطلب: 31007
مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به برگزاری 14 محفل انس با قرآن گفت: روزانه در 35 بقعه شریف میزبان مردمانی خواهد بود که در این ایام به جزخوانی میپردازند و سایر برنامه ها به صورت ویژه مثل دعای افتتاح و ابوحمزه شمالی منظم در بقاع شاخص انجام خواهد شد.

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام محمد کاروند در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه های این سازمان در ماه مبارک تحت عنوان برنامه ضیافت الهی گفت: از جمله برنامه های ما اعزام 30 مبلغ از حوزه علمیه قم 30 مبلغ از قم و 18 مبلغ ازاستان همدان می باشد که در امامزاده ها و حسینیه ها مشغول تبلیغ خواهند بود.

 

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های ویژه اوقاف در این ایام  اعزام مفسرین تفسیر قرآنی در سطح استان است افزود:  غالب این مفسرین مدرس سطوح حوزه علمیه قم هستند.

 

مدیر کل  اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به برگزاری 14 محفل انس با قرآن گفت: روزانه در 35 بقعه شریف میزبان مردمانی خواهد بود که در این ایام به جزخوانی میپردازند و سایر برنامه ها به صورت ویژه مثل دعای افتتاح و ابوحمزه شمالی منظم در بقاع شاخص انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به برگزاری برنامه سحرگاه در امامزاده شاهزاده حسین (ع) گفت: به مدت سی شب برنامه دعا و سخنرانی و اطعام سحر به طور مختصر در این امامزاده برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام کاروند اظهار کرد: بنابر تاکیدات مقام معظم رهبری دیگر برنامه ما ترویج فرهنگ افطاری ساده است که در برخی از بقاع متبرک شاخص در سطح استان انجام میگیرد.

 

وی با بیان اینکه ویژه برنامه وفات حضرت خدیجه و همچنین ولادت امام حسن(ع) و شب قدر به طور ویژه انجام خواهد شد افزود: این برنامه ها در بقاع شاخص که تقریبا 30 بقعه می باشند برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل  اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه اجرای طرح نیت واقفین خیر اندیش یکب از طرح های ما در ماه مبارک است افزود: این طرح اجرای نیت یکی در همدان و دیگری در کبودراهنگ قابل توجه است.

 

وی ادامه داد: در شهرستان همدان 500 بسته سبد کالا و هر بسته به ارزش 200 هزا تومان خریداری شده که در مناطق محروم و حاشیه شهر همدان توزیع شود.

 

حجت الاسلام کاروند افزود: در کبودراهنگ هم 500 بسته سبد کالا به مبلع 200 هزار تومان و 300 کارت هدیه 200 هزار تومانی توزیع میشود

 

وی دیگر برنامه اوقاف همدان در ایام ماه مبارک رمضان را اعزام اکیپ پزشکی با اولویت شهرستان فامنین دانست و ادامه داد: ویژه برنامه ترویج فرهنگ وقف با همراهی صدا و سیما به صورت ویژه در سه شهرستان  ملایر همدان و کبودراهنگ را هم خواهیم داشت.

 

مدیر کل  اوقاف و امور خیریه همدان در ادامه با اشاره به اجرای طرح زیرگذر عابرپیاده در بقعه متبرک امامزاده عبدالله (ع) گفت: با پیگیری مسولین و هیات امنا جهت سهولت رفت و آمد مردم تا ظرف ده روز آینده شهرداری طرح این زیرگذر را قطعی خواهد کرد .

 

وی با بیان اینکه جذب اعتبار  این پروژه از طریق اوقاف, شهرداری و سازمان برنامه و بودجه پیگیری خواهد شد افزود: امیدواریم بتوانیم ظرف یک سال پروژه را به اتمام برسانیم.

 

حجت الاسلام کاروند تشکیل شورای عالی قران در استان را ار دیگر برنامه های اداره اوقاف دانست و گفت:  این شورا با پیگیری نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شده است.

 

وی افزود: خروجی این شورا به این شکل است که یک کار پژوهشی برای استان تحت عنوان اطلس قرآنی شکل بگیرد.

 

مدیر کل  اوقاف و امور خیریه همدان  با بیان اینکه اطلس قرآنی یک کار تحقیقاتی شاخص در کل کشور است افزود: هدف از این کار صرفا یک کار مطالعاتی نیست و حتما باید به یک اقدام عملی در شورای استان شود.

 

وی ادامه داد: این اطلس قرآنی شامل بخش اطلاعات در زمینه موسسات قرانی, تعداد تالار و مراکز قرآنی و هر عنوانی که تحت عنوان یک جمعیت قرآنی است می باشد.

 

حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه هدف ما اطلاع از مراکز قرآنی است افزود: به طور مثال اگر 100قاری حفظ قرآن داریم کیفیت و رتبه بندی آنها در چه مرحله ای است و یا در بحث  هنرها و پژوهش های قرآنی و فعالیت های تبلیعی ترویج فرهنگ وقف چه اتفاق هایی دارد می افتد.

 

وی در پایان تاکید کرد: تمام اینها یک سند راهبردی برای توسعه فعالیتهای قرانی خواهد بود چرا که سطح فعالیت های قرانی در استان زیاد است این اما ان اتفاق در پرورش و ارتقا نمی افتد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان