اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. دى 1399 - 10:12   |   کد مطلب: 34516
حاج قاسم فرمانده کهنه کار نیروی قدس معمار استراتژي قدرتمند ایران در خاورمیانه بود که چینش قواعد بازی در منطقه توسط او مقابل چشم امریکا تغییر می کرد.
ژنرالی که اجازه نداد بوی جنگ به مشام خاورمیانه برسد/فرمانده کهنه کار نیروی قدس 7 تریلیون امریکا را دود کرد / ژنرالی که عراق را از حلقوم امریکا بیرون کشید

 

پیروزی های پی درپی محورهای مقاومت در لبنان سوریه یمن و عراق بیانگر نقش بی همتای سلیمانی در نفوذ عمیق ایران در خاورمیانه بود که با استراتژی تلفیق قدرت شبه نظامی و قدرت دولتی یک مجموعه قدرتمند ایجاد کرد و دشمنان در میدان های جنگ سراسرخاورمیانه از او هراس داشتند.

محمود قاسمی کارشناس سیاسی¬_ نظامی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یاد و نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می داریم.

وی افزود: بعد از 11 سپتامبر یعنی شهریورسال 1380 ،امریکاییها در یک سناریوی محرمانه ای خود زنی کردند و برخورد چند هواپیما به ساختمان تجارت جهانی بازی بود که خود امریکاییها طراحی کردند. 

قاسمی تاکید کرد: امریکاییها در واقع می خواستند به این بهانه ، یعنی کشته شدن مردم امریکا و برخورد هواپیماها به پنتاگون این را به گردن القاعده در افغانستان بیاندازند و چون شوروی هم نبود دنبال لشکر کشی به افغانستان بودند. 

کارشناس سیاسی گفت: امریکاییها با بهانه 11 سپتامبر به منطقه غرب آسیا لشکر کشی کردند و افغانستان در آن زمان به عنوان کشوری بی صاحب که 16 گروه سیاسی در آن درگیر بودند. 

وی افزود: در افغانستان یک نفر اجازه ورود امریکاییها را نمی داد به نام احمد شاه مسعود که از رفقای سردار سلیمانی هم بود، جالب است که دو روز قبل از 11 سپتامبر احمد شاه مسعود ترور شد و دو روز بعد 11 سپتامبر که به دست امریکایی ها طراحی شده بود انجام شد و در کمتر از دو هفته لشکرهای امریکایی در افغانستان بودند.

قاسمی اظهار داشت: وزیر امور خارجه دولت بوش در آن زمان مصاحبه ای انجام داد و گفت با چهار کشور درگیر می شویم و هدفمان ایجاد خاورمیانه بزرگ است و اسم کشورهای سوریه عراق افغانستان و ایران را برد و به دو کشور مستقیم حمله کردند مثل افغانستان و عراق و در جنگ 33 روزه حزب الله را خاع سلاح کنند و بعد به سوریه و بعد ایران، آن کسی که از 11 سپتامبر به این طرف تمام برنامه ریزی های امریکا را با 7 تریلیون دلار هزینه به هم زد قاسم سلیمانی بود و وزیر ارتش امریکا اعلام کرد کسی که طرح خاورمیانه بزرگ را به هم زد سردار سلیمانی بود. 

 

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی اولا 7 تریلیون دلار امریکا دود هوا کرد و اجازه نداد مرز هیچ کشوری باز شود و برنامه استکبار جهانی را در غرب آسیا کاملا به هم زد و دشمن بارها اعتراف کرده است. 

کارشناس سیاسی گفت: ژنرالی که عراق را از حلقوم امریکا بیرون کشید و عراق که قرار بود به دشمن استراتژیک ایران تبدیل شود به متحد و دوست استراتژِیک ایران تبدیل شد و از 10 کشور گروه های مقاومت ایجاد و داعش را از بین برد .

انتهای پیام/ آ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان