اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. بهمن 1399 - 8:42   |   کد مطلب: 34663
هویت بخشی به ورزش زنان با حجاب اسلامی؛
ثبت رکوردهای تاریخی بانوان هگمتانه بعد از انقلاب
بانوان الوند نشین در سال های بعد از انقلاب رکوردهای تاریخی را در بزرگترین کارزار ورزشی جهان کسب کرده اند و نامشان پر آوزاه شده است و حالا مربیانی قدرتمند برای پرورش نسل جوان هستند.
ثبت رکوردهای تاریخی بانوان هگمتانه بعد از انقلاب

به گزارش صبح الوند،  زنان در سال های قبل از انقلاب وسیله ای در دست حکومت برای پیشبرد اهداف بودند.

بانوان در دوران طاغوت ورزش می کردند اما ورزش به زنان ثروتمند محدود می شد. ضمن آنکه از ورزش زنان به گونه ای استفاده می شد که جنبه تبلیغاتی آن بر جنبه سلامت جسم و روان ارجحیت داشت.طاغوت قصد داشت همه چیز از جمله ورزش را نیز با افکار کشور های غربی آمیخته کند.

در دوران طاغوت، ورزش زنان به رشته هایی همچون ژیمناستیک بسکتبال و رقص باله خلاصه می شد.

با پیروزی انقلاب اسلامی زنان توانستند راه خود را در دیگر رشته ها نیز پیدا کنند و به کمک حجاب اسلامی پا به عرصه بین المللی بگذارند.

طراحی لباس های اسلامی برای بانوان و جداسازی فضای ورزشی بانوان و آقایان از تحولات ورزش بانوان در بعد از انقلاب بود.

ضمن آن که بانوان در بسیاری از رشته های ورزشی فعالیت خود را آغاز کردند و دیگر خبری از محدودیت های انتخاب رشته ورزشی در قبل از انقلاب وجود نداشت.

استان همدان مهد ورزش های بانوان می توان نامید چرا که تا به حال دو بانوی محجبه آن توسط رهبری تقدیر و پیامی برای آنها نیز از طرف مقام معظم رهبری ارسال شده است.

مه لقا جام بزرگ اولین بانوی تیر انداز بود که توانست به المپیک راه پیدا کند و اولین ورزشکار زن ایرانی است که سهمیه المپیک ۲۰۱۲ لندن را گرفت. او همچنین نخستین زن ایرانی است که در ماده تفنگ بادی از فاصله ۱۰ متر، ایران را صاحب سهمیه کرد.

آنچه که مه لقا را از سایر ورزشکاران متمایز کرد پایبندی و حضور با حجاب کامل چادر در لندن بود که تقدیر و تشکرهای فراوانی به دنبال داشت و از همه مهمتر ورود ورزشکاران در میادین جهانی با حجاب اسلامی تبلیغی برای دین مبین اسلام است.

سکینه خدابنده لو مربی تیم تیراندازی بانوان، کسی بود که در افتتاحیه المپیک با پوشش چادر در رژه کاروان المپیک حاضر شد و بعد از آن رهبر معظم انقلابی در پیامی از وی تقدیر کردند.

این مربی با اخلاق همدانی شاگردان زیادی را تربیت کرده و منش پهلوانی را سرمشق ورزشکاران زیادی قرار داده است.

مه‌لقا جام‌بزرگ، حمیدرضا زورآوند، آرزو حکیمی، صادق گودرزی، میثم مصطفی‌جوکار، سعید ابراهیمی، مسعود مصطفی‌جوکار و منیژه کاظمی ورزشکاران همدانی حاضر در بازی‌های المپیک بوده‌اند و کسب مدال های مختلف حاصل تلاش این وررزشکاران در بزرگ‌ترین و معتبرترین رویداد ورزشی دنیا بوده است.

انتهای پیام/ آ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان