اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. مرداد 1394 - 0:00   |   کد مطلب: 13524
حکایت را فراموش نکنید آقای رییس جمهور، شما همین دو سال گذشته با همین سیستمی که امروز بر ضدش بر آمده اید، بالا آمده اید، حالا با همین ریش، سمت کدام تجریش می خواهید بروید.
با این ریش، سمت کدام تجریش/شما را شورای نگهبان تایید کرد یا هیات اجرایی احمدی نژاد؟

به گزارش صبح الوند به نقل از نافع، بسیاری از اصلاح طلبان داخل وخارج نشین، دلیل عمده ای که دل بسته اند اساسی به حسن روحانی، بر سر این است که وی جزءی از ساختار حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است و در زیر سایه چنین رئیس جمهوری، بسیار بهترمی توان برنامه های اساسی خود را پی گیری کرد.

همین شرایط که حسن روحانی را چتری آراسته و برازنده بدانند برای فعالیت های خود، باعث شد که این جریان حتی از کاندیدایی همچون محمدرضا عارف، که عملا خود را اصلاح طلب می دانست گذر کرده و بر سر خوان آقای روحانی جمع شوند که در نهایت منتج شد به دوره ریاست جمهوری با چند صد هزار رای بیشتر از 50 درصد آرا.

اظهارات جدید حسن ورحانی درباره شورای نگهبان و این که صلاحیت نامزدها را باید هیات های اجرایی تایید کنند و شورای نگهبان فقط ناظر است، حتی برای سرسخت ترین مخالفان این نظام نیز عجیب می نماید. سیستمی که خود آقای رییس جمهور را بر سر کار آورده، حال از سوی همان رییس جمهور نادرست و شاید ناکار امد تشخیص داده می شود. نمک خوردن و نمکدان شکستن در مرام آقای رئیس جمهور حقوقدان عجیب می نماید. از همان سفره ای  که برای هاشمی پهن نشد و برای شما پهن شد، حالا برای کدام طایفه، خوردنی اندوخته اید که می خواهید کل میهمانی را بر هم بزنید. شک نکنید که بسیاری از طرفداران آقای رئیس جمهور اگر عاقلانه فکر کنند، باید از این اظهار نظر رئیس جمهور، ابراز نارضایتی کنند.

شاهکار، این حرفی که زده اید نیست، شاهکار آن است که فراموش نکنید.فراموش نکنید کدام نهاد به هاشمی رفسنجانی صلاحیت نداد و کدام نهاد به مشا صلاحیت داد تا در معرض انتخاب مردم قرار بگیرید. کدام "هیات اجرایی" بود که شما را پذیرفت و هاشمی را نپذیرفت. نسیان در عالم سیاست، آن هم به این سرعت برازنده شما نیست. اگر سیستم برآمده از نظارت شورای نگهبان عادلانه و منصفانه نبوده است که باید این شورا، امروز به خاطر ریاست جمهوری شما بازخواست شود. به راستی مگر شما از فیلتر هیات اجرایی دولت احمدی نژاد بیرون آمدید یا از سیستم  نظارتی شورای نگبهان؟ یا  سئوال را به گونه ای دیگر مطرح کنیم، شما آیا می توانستید از سیستم هیات اجرایی دولت رییس جمهور سابق بیرون امده و رئیس جمهور باشید؟ آیا مسیر نظارتی شورای نگهبان را به همین زودی از خاط حضرت عالی بیرون رفت که چه آسان شما را در مسیر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته قرار داد. لاقل می گذاشتید دیگرانی غیر از شما در این باره سخن بگویند، شما دیگر چرا؟

اظهارات جدید شما درباره شورای نگهبان، قبل از هر چیزی، ریاست جمهوری شخص شما و صلاحیت احتمالی تان را زیر سئوال می برد. لذا اگر این شورا صلاحیتی در این حوزه ندارد، چگونه است که دل داده اید که قدرتی که از این ساختار برآمده است. رسندگان، کسانی هستند که بیش از همه قدر راه آمده را می دانند و خوب می دانند اگر این راه نبود، شاید هیچگاه بدین جایی که امده اند، نمی رسیدند. رسندگان، بیش از هر کسی، قدر راه را می دانند و نیز قدر آنهایی را که راه را برایشان مهیا کرده اند.

اظهارات جدید آقای رئیس جمهور، از ابعاد بسیاری می تواند قابل نقد باشد و این اظهارات را زیر سئوال ببرد، اما نباید فراموش کرد که همین یک استدلال مطرح شده، اصولا باید دولت و یارانش را از اندیشه و راهی که در پیش گرفته اند باید بازدارد.

محمد پورمحمدی

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان