اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. تير 1394 - 10:11   |   کد مطلب: 12413
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: خط انتقال آب از رودخانه دره‌مرادبیگ نیازمند یک‌هزار و 800 میلیون تومان اعتبار است که باید در بودجه امسال منظور شود.
اعتبار  1800میلیونی انتقال آب از دره‌مرادبیگ به همدان

به گزارش صبح الوند، ابراهیم کارخانه‌ای، مسئله آب را یکی از مسائل روز جامعه برشمرد و اظهار کرد: استفاده از ذخایر آب سد اکباتان یکی از راه‌های تأمین آب شرب همدان است.

وی با بیان اینکه میزان ذخیره سد اکباتان 35 میلیون متر مکعب است، عنوان کرد: این سد در سال گذشته 21.5 میلیون متر مکعب ذخیره آب داشته و این میزان در سال جاری به 19 میلیون متر مکعب رسیده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تصریح کرد: میزان مصرف سالیانه آب شرب همدان بین 20 تا 23 میلیون متر مکعب است.

وی از ورود تصفیه‌خانه گنج‌نامه به چرخه شبکه مصرف آب شرب همدان خبر داد و تأکید کرد: این تصفیه‌خانه 200 لیتر در ثانیه آب را تصفیه می‌کند.

کارخانه‌ای عنوان کرد: استفاده از رودخانه دره‌مرادبیگ در فصل غیرکشاورزی از دیگر منابع تأمین آب شرب استان همدان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: خط انتقال آب از دره‌مرادبیگ نیازمند 800 میلیون تومان اعتبار است و باید در بودجه امسال منظور شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس بیان داشت: با استفاده از خط انتقال آب از دره‌مرادبیگ می‌توان 4 میلیون متر مکعب آب را وارد آب شرب همدان کرد.

وی، پیک مصرف آب در همدان را یک‌هزار و 800 لیتر در ثانیه دانست و با بیان اینکه سرانه روزانه مصرف آب شرب در کشورهای پیشرفته 120 لیتر و میانگین جهانی 150 لیتر در روز است، توضیح داد: در ایران مصرف روزانه آب شرب 170 لیتر به ازای هر نفر و در همدان این رقم 220 لیتر در روز است.

کارخانه‌ای در پایان از مردم همدان خواست که بیشترین صرفه‌جویی را در مصرف آب شرب داشته باشند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان