اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. مرداد 1394 - 0:27   |   کد مطلب: 13446
کارشناس مسائل سیاسی گفت : هدف آمریکا از ورود به مذاکرات فقط بحث هسته ای نبود بلکه قصد داشتند ایران را درگیر بحران های دیگر منطقه مانند عراق ، سوریه و یمن کنند و به مرور زمان روندسیاست خارجه ایران را از موضع انقلابی به مواضع سازش کارانه هدایت کرده و در روند سیاست گذاری های خود همراه نمایند و این خطرناک ترین هدفی بود که آمریکا در بخش هسته ای تعقیب می کرد.
تغییر موضع انقلابی ایران به مواضع سازش کارانه، خطرناک ترین هدف آمریکاست/بی توجهی روزنامه های اصلاح طلب در نشر سخنان مهم رهبر انقلاب

به گزارش صبح الوند، سید هادی سید افقهی در گفتگو با ناب نیوز در رابطه با صحبت های روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار شرکت کنندگان در اجلاس مجمع جهانی اهل بیت و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت : بیانات ایشان در رابطه با سیاست های آمریکا در منطقه و اهدافی که تعقیب می کند، صریح، شفاف و در عین حال قاطع بود.

این کارشناس مسائل سیاسی بابیان اینکه در تفسیر و تحلیل روند مذاکرات و اهداف آمریکا، دیدگاه های متفاوتی وجود دارد، اظهار کرد: نکته قابل توجه این است پیشقدم شدن آمریکا برای شروع گفتگوهای هسته ای اتفاقی نبوده و پس از توقف مذاکرات در دولت قبل، با برنامه ریزی قبلی و نقشه ای جدید پا به احیای مذاکرات هسته ای بین ایران و 1+5 گذاشتند.

تغییر موضع انقلابی ایران به مواضع سازش کارانه، خطرناک ترین هدف آمریکاست

سید افقهی افزود: هدف آنها فقط بحث هسته ای نبود بلکه قصد داشتند به نحوی به زعم خود ایران را درگیر پرونده بحران های دیگر منطقه مانند عراق ، سوریه و یمن کنند و به مرور زمان روند و مسیر سیاست خارجه ایران را از موضع انقلابی به مواضع سازش کارانه هدایت کرده و در روند سیاست گذاری های خود همراه نمایند و این خطرناک ترین هدفی بود که آمریکا در بخش هسته ای تعقیب می کرد.

وی تصریح کرد: درواقع آمریکا سعی داشت با یک تیر دو نشان بزند که یک تیر ورود به ایران به بهانه رفع کدورت و تفاهم در مسائل هسته ای بود که در عرصه های سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و ... نفوذ خود را گسترش دهد.

این استاد دانشگاه ابراز کرد: مقام معظم رهبری از ابتدای درخواست آمریکا برای مذاکرات،با هوشمندی به اهداف آنها پی بردند، لذا در هرجا که آمریکا برای ورود به ایران تلاش کرد، ایشان آن مسیر را بسته و سد کردند.

سید افقهی در ادامه اذعان کرد: از این رو ایشان همواره به هیئت مذاکره کننده و شخص رییس جمهور تاکید کردند تا درمذاکرات به هیچ وجه به جز مسائل هسته ای، موضوعات دیگر مطرح نشود چون در صورت ورود به مسائل دیگر نمی توانستیم بحث را کنترل کرده و به نتایج مطلوب برسیم.

بی توجهی روزنامه های اصلاح طلب در نشر سخنان مهم رهبرمعظم انقلاب

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: این موضوع بسیار اهمیت داشت و رهبری حتی به جامعه توصیه کردند تا آب به آسیاب دشمن نریزند، این درحالی است که حتی پس از سخنان مهم دیروز رهبر معظم انقلاب، بعضی روزنامه های اصلاح طلب به صحبت های ایشان توجهی نداشتند یا آن را جز تیترهای فرعی قرار دادند.

وی با انتقاد از این موضوع بیان کرد: در شرایطی که بیانات رهبر ایران اکثر رسانه های دنیا را به خود مشغول کرده است، باید در داخل کشور به آن توجه بیشتری می شد،بی توجهی به این موضوع نشان می دهد تیم مذاکره کننده پای خود را در یک کفش کرده اند تا به هرقیمتی توافق کنند و آن را پلی برای بازگشت به آمریکا و بازگشایی سفارت آن در تهران قرار دهند، بنابراین مقام معظم رهبری بااین مسئله مخالفت کردند.

سید افقهی به دومین تیر و هدف آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا اعتقاد دارد اگر ایران رام شود و توافق هسته ای را بپذیرد، به مرور زمان آن را وادار می کند تا دست از حمایت گروه های جهادی حزب الله که غرب آنها را تروریست می نامد، بردارد.

بیانات رهبری، قوت قلبی برای ملت مظلوم منطقه و پاسخی قاطع برای یاوه گویی های داخلی و خارجی است

وی بااشاره به جو سنگین رسانه ای که علیه دوستان و هم پیمانان ایران در جبهه مقاومت ایجاد شده بود، تصریح کرد: لازم بود تا معظم له آب پاکی را بر دست آمریکا ریخته و از طرفی با اعتماد سازی مجدد، قوت قلبی به ملت مظلوم منطقه و گروه های جهادی بدهند، لذا تاکید کردند هرکس با رژیم صهیونیستی مقابله کند، با هروسیله ای و به اندازه توانمان از آن حمایت خواهیم کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: سخنان مقام معظم رهبری بسیاری از مسائل را شفاف سازی کرده وپاسخ بسیاری از خوش خیالی ها و یاوه گویی های داخلی و خارجی را نسبت به بازگشت روابط با آمریکا در فضای جدید دادند و فرمودند ما با کشورهای منطقه و همجوار روابط خود را بهبود می بخشیم و با کسی لجاجت و دشمنی نداریم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان