اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. اسفند 1394 - 14:33   |   کد مطلب: 16935
این کارشناس مسائل سیاسی کشورمان درباره مصادیق چنین رویکردی در انتخابات اخیر کشورمان، گفت: اتهام اهل کوفه بودن مردم تهران مصداق روشنی از بکارگیری این شیوه تبلیغاتی برای ایجاد انسجام در نیروهای اصلاح طلب بود. اصلاح طلبان بعد از انتخابات نیازمند این بودند که از شکنندگی موجود در نیروهای خود و از بین رفتن ائتلاف پایگاه رای ایجاد شده برایشان جلوگیری کنند. به همین دلیل است که به سرعت این واژگان را در ادبیات رسانه ای خود به سرعت گسترش دادند.
کپی پرداری ناشیانه اصلاح طلبان از جریان انحراف در اهل کوفه خواندن مردم تهران/ اصلاحات می خواهد با غوغاسالاری القا کند این حرف از اتاق فکراصولگرایان بیرون آمده است

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قناد باشی کارشناس مسائل سیاسی کشورمان در گفتگو با خبرنگار، با بیان اینکه اصلاح طلبان در فضای پس از انتخابات به دنبال نوعی کری خوانی هستند که اخیرا راه افتاده و به دنبال 2 قطبی سازی جامعه است، اظهار داشت: مجموعه ای از لغات و واژه هایی که امروز در زمینه مبارزات انتخاباتی بکار گرفته شد، نشان دهنده کنش ها و واکنش های پهلوان مابانه است. بدین معنا که در بکارگیری یک واژه، بیش از آنکه منبع اصلی ایجاد کننده یا علاقه مند به دنبال تبلیغ باشد، طرف مقابل در جهت ترویج آن گام برمی دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در دوره های گذشته انتخابات ایران و حتی در انتخابات کشورهای غربی نیز چنین رویکردی مشاهده شده و در این رویکرد یک جریان می کوشد تا با بهره برداری های تبلیغاتی از واژه های طرف مقابل، نیروهای خود را تغذیه و تهییج کند. بکارگیری چنین رویکردی نشان دهنده نیازی است که یک جریان به ایجاد خصومت با طرف مقابل و با بهره برداری از آن به دنبال ایجاد انسجام در طیف خود دارد که از آن با عنوان غوغاسالاری یاد می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی کشورمان درباره مصادیق چنین رویکردی در انتخابات اخیر کشورمان، گفت: اتهام اهل کوفه بودن مردم تهران مصداق روشنی از بکارگیری این شیوه تبلیغاتی برای ایجاد انسجام در نیروهای اصلاح طلب بود. اصلاح طلبان بعد از انتخابات نیازمند این بودند که از شکنندگی موجود در نیروهای خود و از بین رفتن ائتلاف پایگاه رای ایجاد شده برایشان جلوگیری کنند. به همین دلیل است که به سرعت این واژگان را در ادبیات رسانه ای خود به گسترش دادند.

وی همچنین افزود: اگر به اصل ماجرا بازگردیم به یک گروه کوچک تلگرامی در یکی از مناطق تهران می رسیم که در بین حامیان اصولگرا تنها همین گروه کوچک تلگرامی از این واژه استفاده کرده بود اما اصلاح طلبان با بزرگ نمایی ماجرا به دنبال این بودند که القا کنند این واژه از سوی اتاق های فکر اصولگرایان صادر شده است. این در شرایطی است که بکارگیری این جمله در ادبیات اصلاح طلبان نشان دهنده نیاز و نگرانی آنها از تفرقه گروه هایی است که فقط در آستانه انتخابات گردهم آمده بودند و به نوعی باید گفت جریان اصلاحات قصد دارد با این اقدامات و جداسازی پایگاه رای خود از سایرین، آنها را برای آینده نیز همراه سازد.

قناد باشی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: نکات بسیار جالبی در ماجرای غوغاسالاری اصلاح طلبان وجود دارد و آن، شباهت این شگرد با کاری است که جریان انحرافی در گذشته انجام داد و در آن مقطع نیز مورد توجه رسانه های بیگانه قرار گرفت. این اقدام اصلاح طلبان کپی برداری ناشیانه ای از شگردی که جریان انحرافی در گذشته انجام داده بود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان