اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. خرداد 1396 - 13:27   |   کد مطلب: 25224
یادداشت/ فرهاد نظریان‌سامانی
گامی بلند در افزایش پایگاه رای اصولگرایان
اصولگرایان قدم بزرگی را برداشته اند و چند قدم کوچک مانده تا پیروزی بزرگ و قبول کنیم هنوز کار اساسی لازم است تا بتوان آن آرای خاکستری و مردد که امید به روحانی و تفکرش را در انتخابات نشان دادند را جذب جبهه اصولگرایی کرد و این مهم حاصل نمی شود مگر در سایه تلاش، کوشش و امیدواری
فرهاد نظریان‌سامانی

به گزارش صبح الوند به نقل از راه دانا، فرهاد نظریان‌سامانی فعال سیاسی طی یادداشتی در رابطه با انتخابات روز گذشته ریاست جمهوری نوشت: انقلابیون قدم بزرگی را برداشته اند و چند قدم کوچک مانده تا پیروزی بزرگ و قبول کنیم هنوز کار اساسی لازم است تا بتوان آن آرای خاکستری و مردد که امید به روحانی و تفکرش را در انتخابات نشان دادند را جذب جبهه انقلاب کرد و این مهم حاصل نمی شود مگر در سایه تلاش و کوشش و امیدواری. پس هیچگاه نباید کسی را سرزنش کرد و سیاست های انتخاباتی را مورد تخطئه قرار دهیم که به نظر بنده مطلوب ترین نتیجه ممکن برای جریان انقلابی رقم خورده است

 

متن این یادداشت به شرح زیر است:

 

« امروز با اعلام نتایج رسمی و غیر رسمی، تحلیل برخی دلسوزان انقلاب و نظام بر این امر است که ما شکست خورده‌ایم و اگر چنان نمی‌کردیم چنین نمی‌شد. اگر قالیباف کنار نمی‌رفت قطعا دور دوم می‌رفتیم و از این دست سرزنشهای احساسی که قدری هم طبیعی به نظر می‌رسد و در این زمان، ناراحتی از عدم انتخاب کاندیدای مورد حمایت می‌تواند چنین بحث‌هایی را جلو ببرد و این آیه یاس خوندن‌ها، گاهی اوقات از سر نگاه سطحی به انتخابات است. جا دارد چند نکته پیرامون این موضوع مطرح شود:

 

اول اینکه چنین مشارکت و حضور ملت پای صندوق‌های رای یک اتفاق بسیار مبارکیست که پس از 38 سال، نظام را صد پله از لحاظ مقبولیت و حاکمیت مردم سالاری بالا برد و قطع به یقین پیروز انتخابات، ملت شریف ایران و نظام حاکمه جمهوری اسلامی و از همه مهمتر رهبر معظم انقلاب است که با مدیریت و رهبری حاذقانه خود توانستند چنین مشارکت باشکوهی را برای نظام به ارمغان بیاورد که در وصف آن تمام اندیشمندان و تئوریسین های غربی در حیرت زایدالوصفی مانده اند.

 

دوم اینکه در این انتخابات تخلفاتی صورت گرفت و لی هیچگاه توسط هیچ فردی از جریان انقلابی، به تقلب یزگ تفسیر نشد و هیچ فرد انقلابی به خود اجازه تخریب نتایج انتخابات را نداد و همه نجیبانه تلاش برای تبریک به نامزد پیروز داشتند و همین امر نشان از این دارد که کسانی که فتنه 88 را به بهانه تقلب راه انداختند و نظام را دچار هزینه های زیادی کردند، کذابین و یاوه گویانی بودند که کذب گفتارشان امروز بر همه مشخص و مبرهن شد و شاید این انتخابات جرم این فتنه گران را محرزتر از گذشته به نمایش گذاشت.

 

سوم اینکه با تمام تفاسیر و آمارهای اخذ شده، نزدیک به 16 میلیون رای نصیب کاندیدای جبهه انقلاب شده و این هر چند تا 24 میلیون رای حسن روحانی فاصله زیادی دارد ولی به نظر یک پیروزی بزگ برای جریان اصول گرایی محسوب می شود. در سال 92 آرای آقای جلیلی و قالیباف سرجمع بیش از 10 میلیون رای نبود و این همان رای جبهه انقلاب محسوب می‌شود. حال این رای در 4 سال بعد یعنی امسال با 6 میلیون رای افزایش، به 16 میلیون رای رسیده است و این افزایش معنا دار رای برای انقلابیون بسیار مهم و یک نصرت بزرگ محسوب می شود.

 

این را در کنار وحدتی که در این دوره از انتخابات میان انقلابیون شکل گرفت و از آن وضع آشفته سال 92 خود را به این سطح رساندن، بگذارید و قطعاً متوجه خواهید شد که نتیجه مثبتی از این انتخابات نصیب این جریان انقلابی شده است.

 

نکته چهارم اینکه انقلابیون قدم بزرگی را برداشته اند و چند قدم کوچک مانده تا پیروزی بزرگ و قبول کنیم هنوز کار اساسی لازم است تا بتوان آن آرای خاکستری و مردد که امید به روحانی و تفکرش را در انتخابات نشان دادند را جذب جبهه انقلاب کرد و این مهم حاصل نمی شود مگر در سایه تلاش و کوشش و امیدواری. پس هیچگاه نباید کسی را سرزنش کرد و سیاست های انتخاباتی را مورد تخطئه قرار دهیم که به نظر بنده مطلوب ترین نتیجه ممکن برای جریان انقلابی رقم خورده است.»

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان