اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. شهريور 1394 - 14:28   |   کد مطلب: 13864
رئیس جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک در همدان از ساماندهی 16 سالن برای جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک در همدان خبر داد.
ساماندهی 16 سالن برای جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک در همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از خبرگزاری فارس، فاضل عبادی در جلسه ستاد استانی جشنواره تئاتر کودک، بومی شدن جشنواره در استان و استقرار دبیرخانه در همدان، اختصاص بخش دانش‌آموزی به گروه‌های نمایشی استان، افزایش بخش گروه‌های خارجی و انتخاب آرای مردمی در بخش خارجی را از جمله ویژگی‌های این دوره از جشنواره برشمرد.

وی ادامه داد: استفاده از نگاه مخاطب در جوایز آرای مردمی در بخش مسابقه کودک، نوجوان و بخش بین‌الملل، حضور شخصیت‌های برجسته هنری در جشنواره، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری مراسم افتتاحیه در فضای باز، نگاه ویژه به آداب، رسوم و سنن ایرانی در نمایش‌ها از دیگر شاخص‌های برجسته این دوره جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: جشنواره بیست و دوم شامل بخش‌های کودک، نوجوان، بین‌الملل، خردسال، دانش‌آموزی، خیابانی، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی است.

وی با بیان اینکه 9 سالن در همدان برای برگزاری جشنواره تئاتر در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: هر سالن در هر روز سه اجرای نمایش خواهد داشت و به طور روزانه 5 هزار و 200 نفر امکان بازدید از نمایش‌ها را خواهند داشت.

عبادی با بیان اینکه در ایام جشنواره تئاتر کودک 32 هزار نفر امکان بازدید از نمایش‌ها را دارند، ادامه داد: پارک کودک، محوطه شهربازی رنگین کمان و محوطه بیرونی مجتمع شهید آوینی برای تئاتر خیابانی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: مراسم آیین افتتاحیه جشنواره تئاتر کودک در بلوار ارم شهربازی رنگین‌کمان ساعت 19، نهم مهرماه برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه 14 مهرماه ساعت 10 صبح در مجتمع فرهنگی بوعلی سینا برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ادامه داد: 192 اثر در بخش‌های خیابانی و خردسال به جشنواره ارسال شده که از این تعداد هشت اثر برای بخش خیابانی انتخاب شدند و در این میان سه گروه متعلق به استان همدان است.

وی با بیان اینکه پنج اثر هم در بخش خردسال انتخاب شدند، خاطرنشان کرد:‌ یکی از آثار پذیرفته شده در بخش خردسال هم متعلق به همدان است.

عبادی گفت: 251 اثر در بخش‌های مسابقه تئاتر کودک، نوجوان و نمایشنامه‌نویسی برای داوران ارسال شده است.

وی با بیان اینکه 14 کمیته اجرایی تشکیل شده است، اظهار کرد: 16 سالن استاندارد در استان (هشت سالن در مرکز استان و هشت سالن در شهرستان‌ها) برای برگزاری جشنواره ساماندهی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پایان سخنانش افزود: سه نمایش نیز برای بخش دانش‌آموزی جشنواره انتخاب شده است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان