اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. شهريور 1394 - 13:48   |   کد مطلب: 13919
با هدف رونق بخشی نماز صبح مساجد؛
طرح ملی "سفیران صبح" در مساجد همدان اجرا می‌ شود
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان از اجرای طرح "سفیران صبح" در مساجد همدان خبر داد.
طرح ملی "سفیران صبح" در مساجد همدان اجرا می‌ شود

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم در جلسه مشترک ائمه جماعات ،خدام ،هیئت امنا و نمازگزاران فعال مساجد شهر همدان که با موضوع طرح سفیران صبح (رونق بخشی نماز صبح مساجد) برگزار شد، اظهار داشت: طرح ملی سفیران صبح با هدف رونق بخشی  حضور بیشتر مردم برای حضور در نماز صبح در مساجد برگزار می‌شود.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح فرهنگی، احیای نمازجماعت صبح در مساجد، زمینه‌سازی در جذب حداکثری همسایگان مساجد بخصوص جوانان عزیز و تجلیل از ائمه جماعت، خادمین، هیات امنا و نمازگزاران است.

حسنی حلم اظهار کرد: در سال جاری با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست های ابلاغی ستاد اقامه نماز کشور،  طرح های مختلف فرهنگی و مذهبی در جهت ترویج فرهنگ نورانی نماز در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی افزود: بحث نماز و بخصوص برپایی نمازجماعت در جامعه اسلامی بحث بسیار مهم و ارزشمندی است و اهمیت و جایگاه این مهم بر هیچ کس پوشیده نبوده و نیست.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: خروجی نماز در جامعه اسلامی ما باید تربیت،  مسئولیت شناسی،  وفای به عهد و غیره باشد چرا که نماز به تنهایی موضوعیت ندارد و ابزاری برای رشد و تعالی بخشی جامعه است.

وی با اشاره به برکات بی شمار برپایی نمازجماعت صبح در سطح جامعه اظهار کرد: بزرگان و رجال دینی ما نماز صبح را در مساجد برگزار می كردند و این خود نقطه بركت و آداب عملی آنان بود.

حسنی حلم افزود: ما باید بسترسازی زمینه برپایی نماز صبح در مساجد را فراهم كنیم و در این رابطه همه متولیان دینی می بایست فرهنگ سازی این امر مقدس را در بین آحاد جامعه داشته باشند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان