اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. مرداد 1394 - 12:47   |   کد مطلب: 13097
دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: نماز یکی از مهم ترین فریضه ها و امر الهی در دین اسلام است و ترویج فرهنگ اقامه نماز از خواندن آن هم مهم تر است.
ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه از خواندن نماز هم مهم تر است

به گزارش صبح الوند، حجت‌ الاسلام سید مرتضی حسنی‌ حلم در  مراسم تجلیل از برگزارکنندگان نماز عید سعید فطر همدان که در سالن اجتماعات یادمان عین‌القضات برگزار شد، فرهنگ سازی در امر نماز را وظیفه اقشار تاثیرگزاری همچون مبلغین، اساتید گفتمان های دینی، مجامع قرآنی و تشکل های دینی و فرهنگی همدان برشمرد و اظهار داشت: مسئولیت ترویج فرهنگ نماز و اقامه نماز بر عهده همه مسئولان اجرایی و فرهنگی است.

وی گفت: اقامه نماز بخصوص نماز جماعت به معنای پرچمداری و علمداری کردن نماز در جهان است.پ

حسنی حلم اظهار کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری هیچ موضوعی در جامعه مهم تر از نماز نیست.

وی افزود: اولین مأموریت همه ما و بخصوص مسئولان فرهنگی به طور ذاتی و در هر سطحی که هستند، ترویج ونشر فرهنگ نماز و اقامه نماز است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت:  همه ما تلاش های صورت گرفته برای ترویج فریضه مهم نماز که ضامن بقا و اعتلای اسلام ناب محمدی (ص) است را افتخار بزرگ خود می دانیم.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ نماز و نماز خوانی بستر برچیده‌ شدن ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی در جامعه است و این امر با همکاری ائمه جماعات، مسئولان اجرایی، دستگاه های فرهنگی و... میسر خواهد بود.

حسنی حلم  با اشاره به عظمت و فضیلت برگزاری و اقامه نماز در جامعه، ادای آن را یک تکلیف و حجت شرعی دانست.

وی یکی از مهم ترین خصوصیات مسلمان بودن در جامعه را انجام فریضه الهی نماز دانست و افزود: هر کسی که جایگاه نماز و ارزش معنوی آن را کوچک بشمارد هرگز در روز معاد مورد شفاعت قرار نمی‌ گیرد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اقامه باشکوه نماز عید فطر در همدان ضمن تشکر ویژه از شهرداری همدان گفت:  تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی نماز عید فطر همدان، تقدیر از مسئولیت‌پذیری، قانونمداری، همدلی و همزبانی و ایمان همه دست اندرکاران این برنامه عظیم است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان