اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. آذر 1394 - 9:22   |   کد مطلب: 15041
رییس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر همدان خبر داد:
آغاز جلسات بررسی کلیات تعرفه پیشنهادی عوارض سال 95 شهرداری همدان
رییس کمیسیون برنامه بودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان از شروع برگزاری جلسات بررسی کلیات تعرفه پیشنهادی عوارض سال 95 شهرداری همدان خبر داد.
آغاز جلسات بررسی کلیات تعرفه پیشنهادی عوارض سال 95 شهرداری همدان

به گزارش صبح الوند، حسین قراباغی در جلسه بررسی کلیات تعرفه پیشنهادی عوارض سال 95 شهرداری همدان که جلسه نخست با حضور اعضای شورا ،اتحادیه املاک و مستغلات همدان،انجمن انبوه سازان و سازمان نظان مهندسی استان همدان برگزار شد افزود: این جلسات با موضوع بررسی کلیات تعرفه پیشنهادی عوارض سال 95 شهرداری همدان در جهت تببین سیاست های کلی شورا در دفترچه عوارض در حال برگزاری است.

قراباغی تاکید کرد: ضروری است با تعامل و همفکری هم در تدوین تعرفه عوارض هم در مسیر توسعه شهر حرکت کرده و هم منافع تشکل ها و انجمن های مهندسی را نیز لحاظ کرد.

وی افزود: شورای اسلامی شهر همدان هم در تدوین تعرفه عوارض تلاش می کند صلاح شهر و شهرداری و مردم مدنظر باشد حتی در صورت لزوم تعرفه ها را نیز تعدیل می کند.

حسین قراباغی اظهار کرد: در راستای استفاده از نظرات شهروندان در زمینه تعرفه عوارض شورای اسلامی شهر همدان از پیشنهادات و انتقادات شهروندان استقبال می کند.

وی ضمن تشکر از همکاری و تلاش شهرداری همدان در زمینه تعرفه دفترچه عوارض سال 94 یادآور شد: سال گذشته در بررسی دفترچه عوارض 94 حدود دو ماه وقت صرف شد که نتایج مطلوبی هم اخذ گردید.

وی ادامه داد: تفاوت بررسی دفترچه عوارض امسال نسبت به سال گذشته این است که با پیشنهاد اصناف مواجه شدیم و در این زمینه اطلاع دادیم پیشنهادات را برای اصلاح وضعیت موجود به شورا ارائه دهند که منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات اصناف هستیم.

رییس کمیسیون برنامه بودجه ، حقوقی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ما نمایندگان مردم و صنوف مختلف هستیم افزود: امسال سعی بر این است تا طی بررسی تعرفه عوارض از نظرات کارشناسان خبره و صاحب نظران بیشتر استفاده شود.

قراباغی افزود: در بررسی و تدوین دفترچه عوارض اگر تمامی موارد به صورت کارشناسانه ، خوب و جامع دیده شود هم شهرداری و هم مردم سود خواهند برد.

رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه گفت: شورا از نکته نظرات و پیشنهادات انجمن انبوه سازان و سازمان نظام مهندسی ساختمان در تدوین تعرفه عوارض استقبال می کند .

علی اکبر نظری به مشکلات انبوه سازان و نظام مهندسی اشاره کرد و با بیان اینکه بعضی از مطالبات این قشر از جامعه به دولت مربوط می شود افزود: انجمن انبوه سازان و سازمان مهندسین استان می توانند با توجه به سیاستهای کلان کشور مطالبات خود را احصاء کرده و آنها به شورا ارائه دهند تا اعضای شورا بتوانند آنها را با مدیریت ارشد استان و یا نمایندگان مردم در مجلس در میان بگذارند.

نظری با اشاره به اینکه تعرفه عوارض یکساله است، افزود: می طلبد جامعه مهندسین ساختمان و انبوه سازان با شهرداری نشستی را جهت ارایه پیشنهادات و تبادل اندیشه داشته باشند چرا که می توان دیدگاه و نظرات آنها را در دفترچه عوارض اعمال نمود که نتیجه آن منفعت دوسویه هم برای شهر و شهرداری و هم برای آنها خواهد بود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان با اعلام اینکه شورا به دنبال ایجاد رونق در بخش ساخت و ساز است گفت: شهرداری همدان سال گذشته سال موفقی را زمینه درآمد نداشت لذا امسال مقرر شد به تناسب سنخیت فعالیت کاری در شهر از گروه های مختلف از جمله اصناف و انجمن ها دعوت شود.

حمید رضا طبی مسرور افزود: متاسفانه در سنوات اخیر همدان آنچنان که شایسته مباحث کلانشهری است رشدی نداشته و می طلبد درمقوله مسکن ،توریسم ، ساخت و ساز و مباحث خدمات اجتماعی همدان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

طبی مسرور بخش خصوصی را در رونق ساخت و ساز و اقتصاد جامعه حائز اهمیت دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه بخش خصوصی در عرصه کار هستند قطعا اتفاق نظر و فکر آنها در بحث های مختلف مربوطه می تواند پیشنهادات سازنده ای را در بررسی و تدوین دفترچه عوارض داشته باشد.

وی اضافه کرد: برای ادامه کار نیاز به برقراری تعامل کمک دستگاههای مختلف است هر مجموعه ای در حد توان خود همکاری نماید تا همگی با انسجام و همفکری بتوانیم در جهت رفع رکودی که ایجاد شده اقدامی اساسی انجام دهیم تا با این اقدام شاهد حرکت و تحولی در زمینه رونق مباحث ساخت و ساز در شهر باشیم.

گفتنی است در ادامه جلسه نمایندگان اتحادیه املاک و مستغلات همدان، انجمن انبوه سازان و سازمان نظان مهندسی استان همدان به بیان نظرات خود در خصوص تعرفه عوارض پرداختند.

منبع: روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان