اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. آذر 1394 - 8:48   |   کد مطلب: 15152
معاون خدمات شهري شهرداري همدان از آمادگي كامل شهرداري همدان جهت عمليات برفروبي خبر داد.
آمادگی صد در صدی شهرداری همدان برای عمليات برفروبی در فصل سرما

به گزارش صبح الوند، مجيد درويشي با اشاره به آغاز بارش برف پاییزی از روز یکشنبه در همدان اظهار داشت: هر ساله با شروع فصل سرما تمامي مناطق 4 گانه شهرداري همدان امكانات، تجهيزات و نيروي انساني مورد نياز براي عمليات برف‌روبي را ساماندهي مي‌كنند.

وی گفت: با اعلام سازمان هواشناسي و احتمال بارش نزولات جوي، تمامي بخش‌هاي مرتبط با حوزه معاونت خدمات شهري، در حالت آماده‌باش قرار مي‌گيرند.

درویشی اظهار کرد: جلسات ستاد عمليات زمستاني در سه رده سياست‌گذاري، هماهنگي و اجرايي به طور مستمر از مهر ماه تشكيل مي‌شود و هرساله برنامه‌هايي براي مواجهه با بارش و پاكسازي معابر انجام مي‌پذيرد و امسال توسط ستاد برنامه‌هاي جديدي نيز پيش‌بيني و تعريف شده است.

وی افزود: از جمله اين برنامه‌ها مي‌توان به تجهيز و نوسازي ماشين‌آلات برفروبي سازمان خدمات موتوري كه عبارتند از گريدر، تيغه برفروب و بابكت به تعداد 56 دستگاه و 8 دستگاه نمك‌پاش مكانيزه و 20 دستگاه خودروي نمك‌پاش سنتي اشاره كرد

معاون خدمات شهري شهرداري همدان گفت: از بخش خصوصي نيز حدود 60 دستگاه جهت حمل برف كه دستگاه‌ها عبارتند از لودر، كاميون، بابكت و گريدر و خودروهاي نمك‌پاش مكانيزه كه دوكاره بوده و در مجموع بيش از 135 دستگاه به لحاظ سخت‌افزاري تداركات خودرويي ديده شده است و مجموعاً پيش‌بيني خريداري يك ميليون كيلوگرم ماسه نمك جهت يخ زدايي از معابر در نظر گرفته شده است.

وی اظهار كرد: علاوه بر تهيه تجهيزات و ماشين‌آلات مورد نياز در هر يك از مناطق شهر همدان تعدادي نيروي انساني حدود 500 نفر نيروهاي آماده‌باش در بخش‌هاي مختلف شهرداري شامل سازمان‌هاي زير مجموعه خدمات شهري از جمله سازمان خدمات موتوري و مناطق 4 گانه شهري استقرار يافته كه در بحث پاك سازي دخيل هستند.

درویشی با اشاره به اينكه از ديگر اقدامات اين حوزه نصب بنر جهت اطلاع‌رساني و هشدار در سطح شهر در زمستان است، افزود: به يك سري مساجد، درمانگاه‌ها و مدارس كيسه‌هاي ماسه و نمك هديه شده كه در مواقع ضروري استفاده شود.

وی گفت: يك سري مخازن ماسه نمك در سطح شهر تعبيه شده كه در موقع بارندگي كيسه‌ها در آنجا قرار مي‌گيرد تا آنجا را پوشش دهد.

معاون خدمات شهري شهرداري همدان اظهار کرد: بهترين و كم هزينه‌ترين شيوه براي مقابله با بحران‌هاي فصلي، آمادگي مناسب شهروندان و آموزش آنان براي تجهيز به موقع و مناسب به امكانات گرمايشي و ايمني است.

وي افزود: شهروندان حتي‌الامكان در زمان بارش‌ها از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند تا معابر و خيابان‌ها شلوغ نشوند و زودتر از منزل خارج شوند تا به موقع به محل كار خود برسند.

درويشي با تأكيد بر اينكه شهروندان مي‌توانند در پاكسازي معابر منتهي به منازل خود، با شهرداري همدان همكاري كنند، گفت: تجهيز به امكانات گرمايشي و زنجير چرخ و نيز استفاده از پوشش و لباس گرم متناسب با روزهاي فصل از سوي شهروندان، اقدامي است كه در هر شرايطي مي‌تواند موجب امنيت آنان شود.

وي اظهار کرد: همچنين شهروندان بايد هنگام فعاليت ماشين‌آلات و نيروهاي خدمات شهري شهرداري، جهت رفع آب گرفتگي‌ها و همچنين برف‌روبي همكاري لازم را مبذول دارند تا نيروهاي شهرداري بتوانند اقدامات خود را در كوتاه‌ترين زمان ممكن به عمل آورند.

معاون خدمات شهري شهرداري همدان افزود: همچنين با عدم تخليه برف پشت بام منازل يا صحن حياط خود به داخل پياده رو و معابر و همچنين برف‌روبي به موقع پياده‌رو مقابل منزل يا واحد تجاري خود در بهبود عبور و مرور شهري همكاري نمايند.

وي گفت: انتظار ديگر ما از همشهريان اين است كه از پارك خودروهاي خود در حاشيه معابر خودداري نمايند تا ضمن همكاري در تسريع فعاليت خودروهاي برف روب از واردشدن خسارت به خودروي خود نيز جلوگيري نمايند.

درویشی اظهار کرد: با توجه به اين كه با بالا رفتن برودت هوا در وهله نخست پل‌ها و زيرگذرها و سطوح شيب‌دار دچار يخ‌ زدگي مي‌شوند در اين ايام حتي المقدور از اين سطوح و مسيرها استفاده ننمايند.

وی افزود: هنگام مواجهه با يخ زدگي سطوح شيب‌دار و امكان لغزش خودرو و ايجاد مشكل در تردد سريعاً از كيسه‌هاي شن و نمك حاشيه پل‌ها و سطوح شيب‌دار براي باز شدن يخ كف معابر استفاده نمايند تا عبور و مرور آسانتر گردد.

معاون خدمات شهري شهرداري همدان گفت: از قرار دادن هرگونه شيء يا كالا و يا تخليه ضايعات و نخاله‌ها و وسايل مازاد در داخل كانال‌ها خودداري نمايند كه عمده دليل آب گرفتگي در ايام بارندگي، ايجاد مشكل در كانال‌هاست.

وی اظهار کرد: شهروندان از قرار دادن كيسه‌هاي زباله و پسماند هنگام بارش برف در بيرون از منزل خودداري نمايند.

درویشی افزود: با اين همه شهرداري همدان با تمام تجهيزات و امكانات موجود براي اجراي عمليات زمستاني آماده است و به محض اعلام سازمان هواشناسي و بررسي شرايط جوي، از اين امكانات بهره‌برداري مي‌كند تا زمستان خوبي داشته باشيم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان