اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. بهمن 1394 - 9:17   |   کد مطلب: 15897
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از برگزاری یک‌هزار و 150 عنوان برنامه در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.
برگزاری بیش از یک‌ هزار عنوان ویژه برنامه کودکان به مناسبت دهه فجر در همدان

به گزارش صبح الوند، سید محمدرضا جوادی در جلسه هماهنگی کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان همدان ضمن تبریک پیشاپیش دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یکی از رخدادهای بزرگ قرن در راستای تحقق آزادی، خودباوری و رشد جامعه اسلامی بود که به وقوع پیوست.

وی گفت: تاکنون 11 جلسه در حوزه کودک و نوجوان در همدان و شهرستان‌های استان برگزار شده و 10 اداره نیز به عنوان اعضای کمیته کودک و نوجوان فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است.

جوادی اظهار کرد: امسال همزمان با دهه فجر در این کمیته یک‌هزار و 150 عنوان برنامه با هدف ایجاد شناخت و بصیرت در میان کودکان و نوجوانان در خصوص اهداف عالیه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه عناوین و برنامه‌های شاخص و گسترده مختص به برنامه‌های دهه فجر در خصوص کودک و نوجوان در هر اداره مشخص شده است، افزود: در آموزش و پرورش،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته امداد، سازمان بهزیستی و نهاد کتابخانه‌های عمومی و حوزه هنری استان برنامه‌های مختلفی ویژه ایام دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: برگزاری عصر شعر، جشن‌های انقلاب، جنگ‌های شادی، نشست‌های   بصیرت‌افزایی و هم‌اندیشی ، نشست کتابخوان، مباحث مشاوره خانوادگی و نشست‌های شناختی در حوزه انقلاب از جمله برنامه‌های شاخص ادارات مختلف است که در دهه فجر برای گروه کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های ویژه دهه فجر کانون پرورش فکری نیز اظهار کرد: این برنامه‌ها در قالب ویژه‌برنامه‌هایی چون جشنواره‌های مختلف در واحدهای کتابخانه‌های سیار و ثابت در سطح استان برگزار می‌شود.

جوادی به دو برنامه شاخص امسال به مناسبت دهه فجر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و از افتتاح نخستین کتابخانه سیار در حاشیه شهر همدان با خدماتی چون ارائه 6 هزار جلد کتاب و کارشناسان کتاب خبر داد.

وی افزود: جشنواره ملی ادبیات شعر کودک و نوجوان، 18 بهمن‌ ماه با تقدیر از بهترین آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های شاخص دهه فجر است که برگزار می‎شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: امسال دهمین جشنواره «شعر فجر» به صورت کشوری برگزار می‎شود و از جمله برنامه‌های این جشنواره برگزاری محفل‌های تخصصی در حوزه شعر طنز و کودک در قالب 10 محفل داخلی و پنج محفل خارجی است.

وی اظهار کرد: قرار است یکی از این 10 محفل داخلی برای دومین سال به میزبانی همدان و با همکاری استانداری، ارشاد اسلامی و بنیاد ادبیات کشور، 18 بهمن‌ ماه با حضور شاعران برجسته کشور و استان به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان