اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. فروردين 1395 - 13:40   |   کد مطلب: 17441
مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان اعلام کرد
ورود سامانه بارشی فعال به آسمان استان همدان/احتمال آب‌گرفتگی معابر
مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از ورود سامانه بارشی فعال به آسمان استان خبر داد و گفت: بارندگی‌ها همراه با وزش باد و رعد و برق است و احتمال آب‎گرفتگی معابر نیز دور از انتظار نیست.

به گزارش صبح الوند نادر پیرتاج‌همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: در حال حاضر آسمان استان همدان صاف تا کمی ابری در بعد از ظهر امروز با افزایش ابر که گاهی همراه وزش باد است و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی فعال و جدید از اواخر روز دوشنبه به آسمان استان همدان افزود: این وضعیت جوی تا پایان هفته بر استان همدان حاکم است و این سامانه بارشی همراه با بارش باران، گاهی رعد و برق، افزایش سرعت وزش باد و احتمال بارش تگرگ است.

مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان بیان کرد: شدت بارش‌ باران در اواسط هفته و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به اوج می‌رسد و در این روزها احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و اختلال در تردد خودروها وجود دارد.

وی گفت: در اواخر هفته به دلیل بارش‌ها و کاهش تدریجی دما در پاره‌ای از نقاط استان احتمال سرمازدگی سر درختی‌ها و باغات وجود دارد.

پیرتاج‌همدانی افزود: در 24 ساعت گذشته شهرستان نهاوند با دمای هوای 20 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان و شهرستان اسدآباد با دمای یک درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین نقطه استان بوده است.

وی با بیان اینکه دمای فعلی همدان 2 درجه سانتیگراد بالای صفر است تصریح کرد: در سال زارعی جاری تاکنون 207 میلی‌متر بارش در همدان به ثبت رسیده است که نسبت به سال زارعی گذشته 41 درصد افزایش بارندگی و نسبت به آمار بلند مدت 6 درصد کاهش بارندگی گزارش شده است.

مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان افزود: بیشترین بارش‌ها با 456 میلی‌متر مربوط به تویسرکان بوده است که نسبت به سال زارعی گذشته 69 درصد افزایش بارندگی و نسبت به آمار بلند مدت 40 درصد افزایش بارندگی داشته است.

وی اظهار داشت: کمترین بارش‌ها نیز مربوط به شهرستان کبودرآهنگ با 168 میلی‌متر بارندگی بوده است که نسبت به سال زارعی گذشته 15 درصد افزایش بارندگی و نسبت به آمار بلند مدت 19 درصد کاهش بارندگی داشته است.

پیرتاج‌همدانی با ارائه آمار مقایسه‌ای از میانگین بارش‌ها در استان همدان گفت: در مجموع در سال زارعی جاری میزان بارش‌ها در استان همدان 30 درصد افزایش و نسبت به بلند مدت نیز 15 درصد افزایش بارندگی گزارش شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان