اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. ارديبهشت 1395 - 10:42   |   کد مطلب: 17754
فرماندار شهرستان همدان گفت: تعداد تولدهاي به ثبت رسيده طي سال 94 در شهرستان همدان نسبت به سال 93 افزايش هشت درصدي داشته است.

به گزارش صبح الوند، فرماندار شهرستان همدان گفت: طرح تحول نظام سلامت در کشور اجرايي شده و بايد دستور العمل هاي اين طرح، تمام و کمال در عرصه خدمات و درمان بيمارستان ها به صورت کاربردي  اجرا شود .

علي تعالي افزود : با توجه به جمعيت مرکر استان، ثبت وقايع حياتي چهارگانه ولادت ، وفات ، ازدواج و طلاق شهرستان همدان در مراجع ذي ربط به نحو شايسته اي صورت پذيرفته است .

وي از طرح تعويض کارت ملي به کارت هوشمند ملي در روستاها خبر داد و اضافه کرد : اين طرح از ابتداي سال جاري در قالب برنامه اي مصور با کمک دهياري ها آغاز شده است .

فرماندار شهرستان همدان تاکيد کرد : آمار وقايع حياتي بايد در اختيار جامعه شناسان قرار گيرد تا تحليل هاي علمي و جامع شناسانه اي از آنها احصا شود و در تصميم گيريها مورد ملاحظه قرار گيرد.

مدير اداره ثبت احوال شهرستان همدان نيز گفت : در سال گذشته 6 هزار و 967 مورد ازدواج به ثبت رسيده است که به طور ميانگين در هر شبانه روز 19 مورد ازدواج داشته ايم .

محمدي افزود : در سال گذشته 2 هزار و 54 مورد طلاق به ثبت رسيده که بيشترين آن مربوط به زوجيني است که در سن برابر قرار دارند .

وي از 13 هزار و 652 ولادت به ثبت رسيده در سال گذشته خبر داد و افزود : تعداد تولد هاي به ثبت رسيده طي سال 94 در شهرستان همدان نسبت به سال 93 افزايش هشت درصدي داشته است .

محمدي با بيان اينکه قريب به 39 درصد ولادت ثبت شده مربوط به شهر همدان است اضافه کرد : قهاوند با 100 درصد ثبت ولادت در مهلت مقرر در رتبه نخست استان قرار دارد .

وي تصريح کرد : از تعداد کل ولادت هاي ثبت شده 12 هزار و 594 مورد شهري و يک هزار و 58 مورد روستايي مي باشد .

مدير ثبت احوال شهرستان همدان تصريح کرد : در سال گذشته 4 هزار و 338 فوت به ثبت رسيده است که از اين تعداد 2 هزار و 569 مورد مرد و يک هزار و 768 مورد زن مي باشد.

اين مقام مسئول خاطر نشان کرد : به طور ميانگين در طول شبانه روز 11  مورد ثبت فوت در سال گذشته به ثبت رسيده است.

محمدي در خصوص فراواني نام هاي انتخابي نوزاد در شهرستان همدان طي سال 94 دو نام امير علي در پسران  با پنج و شش دهم درصد و فاطمه در دختران با شش و هفت دهم درصد را در بيشترين اولويت ها دانست.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان