اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1395 - 12:06   |   کد مطلب: 17765
فرماندار همدان گفت:امروز تشکل‌هاي خانه کارگري همسو با سياست‌هاي نظام در عرصه توليد نقش اصلي و مهمي را دارند.

به گزارش صبح الوند، علي تعالي در جمع اعضاي هيات اجرايي خانه کارگر، نمايندگان تشکلهاي کارگري و کارفرمايي همدان با تبريک به مناسبت قرار گرفتن در آستانه هفته کارگر اظهار کرد: تشکل‌هاي کارگري از حلقه‌هاي واسط بين حاکميت و جامعه کارگري بوده و به نوعي کمک حال دولت هستند.

وي با اشاره به اقتضائات شغل کارگري در همه دوران‌ها به خصوص پس از انقلاب افزود: از ابتداي انقلاب تاکنون اين صنف در حوزه‌هاي مختلف به جريانات انقلاب اسلامي کمک و ياري رسانده است.

فرماندار شهرستان همدان ادامه داد: خانه کارگر يکي از تشکل‌هاي بزرگ کارگري است که پس از انقلاب توانست در فعاليتهاي سياسي ثمربخش باشد و به جاي جريان‌هايي که هدف آنها نفوذ در جامعه کارگري و اختلال در واحدهاي توليدي و نظام بود،بسيار  اثرگذار باشند.

وي با بيان اينکه در اوايل انقلاب يکي از جامعه‌هاي هدف دشمن تشکل‌هاي خانه کارگري بود، گفت: دشمن با اين کار مي‌خواست توليد را در کشور زمين‌گير کند و هدف آنها سوء استفاده از قشر کارگر براي ضربه زدن به چرخه اقتصادي کشور بود.

تعالي خاطرنشان کرد: خانه کارگر به عنوان يک تشکل بزرگ توانست در اوايل انقلاب ياريگر نظام باشد و جريان‌هاي ضد انقلاب را مغلوب کند.

تعالي با اشاره به اينکه در حال حاضر فضاي اوايل انقلاب در کشور تغيير کرده است، تصريح کرد: امروز تشکل‌هاي خانه کارگري همسو با سياست‌هاي نظام در عرصه توليد نقش اصلي و مهمي را دارند.

وي با بيان اينکه امروز نيز اين تشکل‌ها مورد توجه بيگانگان هستند، تصريح کرد: وظيفه مقامات کشوري و حاکميت اين است که به مسائل و مشکلات اين تشکل‌ها توجه کنند و خواسته‌هاي به‌ حق آنها را مرتفع کنند؛ چراکه تشکل‌هاي کارگري مشکلات اين قشر از جامعه را با تمام وجود احساس مي‌کنند.

 

*بعضي از مشکلات جامعه کارگري بايد در حيطه قانونگذاري حل و فصل شود

فرماندار همدان در خصوص مشکلات جامعه کارگري در استان گفت: بعضي از اين مشکلات و مسائل بايد در سطح کلان کشوري و در حيطه قانونگذاري حل و فصل شود.

وي ادامه داد: مشکل امروز ما مشکل بيکاري و نبود اشتغال در استان است که يکي از دلايل مهم آن تحريم‌هاي خارجي در 10 سال گذشته است که بر روي واحدهاي توليدي ما اثر گذاشته و آن را بيمار کرده است.

تعالي با اشاره به توافقات اخير کشور که در حوزه بين‌الملل اتفاق افتاده است، افزود: اميدواريم با ترميم روابط بين‌المللي کشور که با تلاش دولت تدبير و اميد در حال انجام است بتوانيم چرخ توليد را در استان به راه بيندازيم و از گسترش آسيب‌هاي مختلف اجتماعي در جامعه همچون اعتياد و طلاق که ريشه عمده آن بيکاري است جلوگيري کنيم.

وي در زمينه اقدامات انجام شده در دو سال اخير در استان يادآور شد: خوشبختانه با تلاش‌هاي استاندار توانستيم در اين دو سال 600 واحد توليدي را که تعطيل شده بود به 300 واحد برسانيم.

فرماندار همدان ادامه داد:فرمانداران در کنار مسئولان دستگاههاي ذيربط براي حل مشکلات واحدهاي توليدي و تسهيل در سرمايه گذاري ورود مستقيم پيدا کردند به طوري که براي مثال در همدان 52 واحد به چرخه توليد و فعاليت بازگشتند که عمده مشکلات اين واحدها در خصوص درخواست تنفس بازپرداخت تسهيلات بانکي  و نياز به سرمايه در گردش بود.

 

*نرخ بيکاري همدان نسبت به کشور بهتر است

وي با بيان اينکه امسال در همدان براساس آمار تأمين اجتماعي براي 350 نفر اشتغال ايجاد شده است، خاطرنشان کرد: روند بيکاري در جامعه آنقدر گسترده است که ايجاد اشتغال در جامعه محسوس نيست.

تعالي با بيان اينکه اميدواريم با سرمايه‌گذاري خارجي و اقدامات اساسي در بخش ملي بتوانيم واحدهاي توليدي را مجدد راه‌اندازي کنيم، گفت: اين اتفاق مي‌تواند نويد خوبي براي آينده جامعه کارگري استان باشد.

وي با بيان اينکه خوشبختانه نرخ بيکاري استان نسبت به نرخ بيکاري کشور در وضعيت خوبي قرار دارد، بيان کرد: اقتصاد مقاومتي در کشور يک بحث اساسي است که بايد در اين خصوص از حيطه شعار خارج شويم و در عمل نسبت به ظرفيت کشور از توليدات داخلي بهره ببريم.

فرماندار شهرستان همدان در خصوص خواسته خانه کارگر استان در مورد راهپيمايي کارگران تاکيد کرد: ما در اين مورد تابع سياستهاي کلان کشور هستيم .

وي در خصوص ساماندهي خانه‌مسافرها در همدان اظهار کرد: ساماندهي خانه‌مسافرها بايد در دستور کار قرار گيرد اما نمي‌توان آنها را منحل کرد؛ چراکه دارندگان اين خانه‌مسافرها جزو اقشار بيکار جامعه هستند که از اين راه معاش خود را تأمين مي‌کنند و وجود خانه‌مسافرها مغايرتي با هتل‌ها ندارند، زيرا هتل مشتري خاص خود را دارد.

 

*حمايت از توليد ملي زمينه تحقق اقتصاد مقاومتي را فراهم مي‌کند

دبير اجرايي خانه کارگر استان همدان نيز در اين ديدار با اشاره به نامگذاري سال به عنوان «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» اظهار داشت: حمايت از توليد ملي زمينه تحقق اقتصاد مقاومتي را فراهم مي‌کند و در راستاي آن معضل بيکاري برچيده و رونق اقتصادي حاصل مي‌شود.

وي با بيان اينکه امنيت اشتغال و توليد هر دو مهم است، افزود: اگر امنيت اشتغال و توليد وجود داشته باشد شرايط براي همه مطلوب مي‌شود و اگر به اشتغال توجه شود همه نجات پيدا مي‌کنند.

دبير اجرايي خانه کارگر استان همدان عدم وجود امنيت شغلي و تنگي معيشت را از مهمترين مشکلات کارگران برشمرد و گفت: اين مشکلات تنها مختص کارگران استان نيست بلکه تمام جامعه کارگري از اين مشکلات رنج مي‌برند و حق و حقوقي که کارگران مي‌گيرند کفاف زندگي آنها را نمي‌دهد.

اصلاني با اشاره به ضرورت فعاليت تشکل‌هاي کارگري در کارخانه‌هاي استان گفت: در حال حاضر فعاليت اين تشکل‌ها جنبه تشريفاتي دارد در حالي که کارخانه يا کارگاه‌هاي داراي بيش از 35 نفر کارگر بايد شوراي اسلامي تشکيل دهند و زير 35 نفر نيز بايد نمايندگي کارگري داشته باشند.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان