اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. ارديبهشت 1395 - 11:47   |   کد مطلب: 18016
نماينده سازمان يونيدو ( سازمان توسعه صنعتي سازمان ملل) گفت: سازمان يونيدو آماده همكاري با استان همدان براي ترويج صنعت چرم را دارد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، محمد بابايي  در كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان همدان افزود: سازمان يونيدو براي حمايت آموزشي چند صنعت در ايران معرفي كرده است كه يكي از اين صنايع صنعت چرم همدان است.
وي ادامه داد: مي توان با آموزش ها ظرفيت هاي اشتغالزايي خوبي را در اين صنعت ايجاد كرد.
وي عنوان كرد: مهلت زمان اجراي اين طرح سه تا پنج سال بوده و همدان جزو هفت استان اصلي مورد حمايت اين سازمان در كشور است كه مزيت رقابتي دارد.
وي ادامه داد: همداني ها همواره در صنعت چرم فعال بوده اند و هم اكنون يك هزار واحد توليدي چرم در استان معرفي شده است كه 600 تا از اين واحدها كفش و 400 تا مصنوعات چرمي است.
وي بيان كرد: اگر زنجيره اين واحد ها را به تحرك درآورده و كفش و چرم همدان را بازاريابي بين المللي انجام بدهيم مي توان در اين حوزه حرف براي گفتن داشت.
وي ادامه داد: در استان همدان و تمام كشور ما فقط به عرضه نيروي كار توجه مي شود اما آموزشگاه چرم و دست آفرينه هاي چرمي در اين استان وجود ندارد كه بتواند آموزش هاي خود را به علاقمندان ارائه دهد.
وي عنوان كرد: هم اكنون در حال صادرات چرم خام همدان به تركيه و ايتاليا هستيم در حاليكه كه توسعه اين صنعت موجب سود بالايي براي استان خواهد بود.
وي افزود: 89 درصد كيف ها و كفش هاي وارداتي ما چرم نيست و هيچ برندي از چرم ايراني وجود ندارد كه همداني ها در آن دخيل نباشند.
وي ادامه داد: اين سازمان آمادگي برگزاري كلاس هايي با حضور اساتيد ايتاليايي دارد كه اين طرح با همكاري اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي شكل مي گيرد و پس از گذراندن دوره تحت حمايت بانك كارآفريني اميد قرار خواهند گرفت.
وي عنوان كرد: در طراحي و برند سازي خيلي عقب بوده و در همدان نيازمند ايجاد آموزشگاهي در اين زمينه هستيم.
هدف اوليه يونيدو ارتقا و شتاب بخشيدن به توسعه صنعتي كشورهاي در حال توسعه و كشورهايي است كه اقتصاد آنها در حال گذار محسوب مي‌شود، اين سازمان به‌طور عمده با دولت‌ها، اتحاديه‌هاي كسب و كار و شركت‌هاي انفرادي كشورهاي در حال توسعه كار مي‌كند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان