اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. خرداد 1395 - 12:27   |   کد مطلب: 18347
مسئول ستاد دائمی برگزاری یادواره‌ شهدای شهر مریانج خبر داد
برگزاری یادواره شهدای فصل بهار مریانج با حضور مشاور عالی سردار سلیمانی
مسئول ستاد دائمی برگزاری یادواره‌ شهدای شهر مریانج از برگزاری یادواره شهدای فصل بهار شهر مریانج با حضور مشاور عالی سردار سلیمانی در مسجد جامع این شهر خبر داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، حمیدرضا محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سال‌های قبل، در هر فصل از سال یک یادواره ویژه شهدایی که در آن فصل به شهادت رسیده‌اند، در شهر مریانج برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال یادواره شهدای فصل بهار با گرامیداشت یاد و نام سردار سرلشگر شهید حسین همدانی، شهدای مدافع حرم استان و سردار شهید علیرضا شمسی‎پور برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد دائمی برگزاری یادواره‌ شهدای شهر مریانج تصریح کرد: یادواره فصل بهار شهدای مریانج 14 خرداد همزمان با سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب با حضور سردار کریمپور مشاور ارشد سردار حاج قاسم سلیمانی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شهر مریانج برگزار می‌شود.

وی تجلیل از خانواده چند شهید والامقام را از برنامه‌های این یادواره دانست و افزود: شهید سردار عباس فرجی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و جانشین گردان 154 حضرت علی‌اکبر (ع) از شهدای شاخص فصل بهار در مریانج است که فروردین‌ ماه سال 65 در منطقه پدافندی عملیات والفجر 8 و در کارخانه نمک (فاو) به شهادت رسید.

محمدی یادآور شد: مردم مریانج از آغازین روزهای دفاع مقدس با تقدیم شهید محمود اقبالی در عملیات‌های متعدد حضور یافته و آخرین شهید به نام کاظم عابدی را نیز 12 فروردین 1390 در درگیری با گروهک تروریستی پژاک، تقدیم انقلاب کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مریانج در دوران دفاع مقدس 9 هزار نفر جمعیت داشت که از این بین 153 شهید و یک‌هزار و 500 ایثارگر را به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

مسئول ستاد دائمی برگزاری یادواره‌ شهدای شهر مریانج با بیان اینکه مریانج به لحاظ تعداد شهدا به نسبت جمعیت مقام سوم را در کشور دارد، گفت: در کشور به ازای هر 200 نفر یک شهید، در استان همدان به ازای هر 120 نفر یک شهید، اما در مریانج به ازای هر 60 نفر یک شهید وجود دارد.

وی در ادامه بیان کرد: هشت سردار شهید به نام‌های حبیب‌الله مظاهری، علیرضا حاجی‌بابایی، هادی فضلی، اکبر یارمحمدی، اسماعیل شکری‌موحد، عباس فرجی، علیرضا دهقانی و حمیدرضا یکن‌آبادی از این شهر به دیار حق شتافته‌اند.

محمدی با اشاره به برنامه‌های سالروز ارتحال امام(ره) نیز گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، این انقلاب بدون نام بردن از امام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست که بر این اساس برنامه‌های سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب باید با قوت برگزار شود.

وی اضافه کرد: مردم ولایتمدار و انقلابی شهر مریانج نیز برای گرامیداشت این روز و به یاد شهدای واقعه 15 خرداد علاوه بر برگزاری یادواره، اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی در روز 14 خرداد خواهند کرد.

مسئول ستاد دائمی برگزاری یادواره‌ شهدای شهر مریانج افزود: جمعی از بسیجیان و سایر اقشار این شهر برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی عازم مرقد مطهر امام (ره) خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان