اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. خرداد 1395 - 6:51   |   کد مطلب: 18359
سرپرست معاونت امور اقتصادي استانداري همدان:
لزوم استفاده از ظرفیت های داخلی جهت ایجاد اشتغال
سرپرست معاونت امور اقتصادي استانداري همدان گفت: بايد با استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي براي اشتغالزايي و توسعه و پيشرفت خود گام برداريم

به گزارش صبح الوند، سرپرست معاونت امور اقتصادي استانداري در جلسه کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان همدان با بيان اينکه براي دستيابي به رشد اقتصادي 8 درصد در کشور نيازمند 750 ميليون دلار سرمايه‌گذاري خارجي و 950 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري داخلي هستيم، گفت: بايد در اين رابطه برنامه‌ريزي‌هاي لازم صورت گيرد.

رضا قياسي با اشاره به اينکه هم‌اکنون نرخ بيکاري در استان همدان 7/7 درصد است، عنوان کرد: بايد با استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي براي اشتغالزايي و توسعه و پيشرفت خود گام برداريم.

وي با بيان اينکه بايد اقتصاد مقاومتي را باور و به آن اعتماد کرد، گفت: اقتصاد مقاومتي راهکاري است که امروزه براي جامعه ايران تعريف شده است که با استفاده از آن مي‌توان اقتصاد آسيب‌ديده خود را ترميم کنيم.

قياسي بيان کرد: استان همدان با اختصاص 900 هکتار از اراضي خود به کشاورزي زمينه بسيار باارزشي دارد که با افزايش بهره‌وري در اين بخش مي‌توان ارزآوري زيادي نصيب استان کرد.

معاون استاندار همدان گفت: اقتصاد مقاومتي بر محورهاي عدالت، درون‌زا بودن، برون‌گرايي و مردمي بودن استوار است که از همه ظرفيت‌ها براي رونق و پيشرفت استفاده مي‌کند.

وي بيان کرد: در اقتصاد مقاومتي توجه ويژه‌اي به استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي شده است و استان همدان نيز به دليل دارا بودن ظرفيت‌هاي مختلف در بخش‌هاي معدن، کشاورزي و گردشگري مي‌تواند در اين زمينه بسيار درخشان باشد.

قياسي اظهار کرد: رويکرد ما به سمت صنايع کوچک و خرد است و تاکنون نيز روستاهايي همچون دستجرد و لتگاه شهرستان بهار توانستند با تکيه بر توليد خود در مسائل اقتصادي خودکفا شوند به طوري که هيچ بيکاري در اين روستاها وجود ندارد.

اين مسؤول در پايان سخنان خود از ارتباط استان با 9 استان ديگر به عنوان يک مزيت نام برد و گفت: همدان در صنايع معدني همچون سيليس و دولوميت بسيار غني است که به دنبال جذب سرمايه‌گذار داخلي در اين زمينه هستيم.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان نيز در اين نشست ضمن بيان اهميت و نقش تعاون در اقتصاد گفت: سال گذشته 153 تعاوني در استان ايجاد شده است.

مسعود اقلامي بيان کرد: 69 تعاوني در بخش خدمات، 49 تعاوني در بخش صنعتي و معدني، 26 تعاوني در بخش کشاورزي و 9 تعاوني در بخش مسکن و عمران فعاليت دارند.

اقلامي گفت: از اين تعداد تعاوني ايجاد شده در سال گذشته در استان 47 مورد آن مربوط به شهرستان همدان است که 8 تعاوني در بخش صنعتي و معدني، 33 تعاوني در بخش خدمات، 3 تعاوني در بخش مسکن و عمران و 3 تعاوني نيز در بخش کشاورزي فعال است.

عباس صمدي معاون امور صنايع صنعت، معدن و تجارت استان همدان نيز در اين کارگروه گفت: 437 واحد توليدي در استان غيرفعال است که 101 واحد آن مربوط به شهرستان همدان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان