اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. تير 1395 - 8:56   |   کد مطلب: 18501
نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه فقر ایمان، عقل، استعداد، شرف و آبروی انسان را می‌گیرد و آفت است، افزود: ماه رمضان برای گرسنگی و تشنگی کشیدن نیست بلکه برای اوج گرفتن است، بنابراین باید برای رسیدن به این هدف در پی کمک به همنوعان بود.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در مراسم روز اصناف در همدان ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: بازاری‌ها و کسبه بدانند که ارزش کار آنها از منظر دین خدا بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین موهبت‌های آسمانی بر انسان رزق و روزی حلال، طیب و طاهر است، ادامه داد: یکی از بدبختی‏‌های انسان این است روزی شبهه‌ناک و حرام به دست آورد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه انسان اگر غذای پاک و حلال مصرف کند، به اوج کمال خود می‌رسد، افزود: اگر روزی و رزق انسان پاک و حلال نباشد در باتلاق عالم طبیعت گرفتار می‌شود و امید نجاتی برای چنین انسانی نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از بدی‌های فعلی کشور این است که همه می‌خواهند دانشگاه بروند و تحصیلات دانشگاهی داشته باشند، افزود: افراد به دنبال کار پشت میزنشینی هستند در صورتی که با شرایط موجود می‌توان در بازار نیز به دنبال کسب روزی حلال بود.

محمدی با بیان اینکه حقوقی که کارمندان دریافت می‌کنند از بیت‌المال است، بیان کرد: از اینکه سر سفره بیت‌المال نشسته‌ام رنج می برم چراکه بیت‌المال چیز گوارایی نیست.

وی با اشاره به اینکه به بازاریان، اصناف و کسبه غبطه می‌خورم که با کار و کسب حلال نان می‌خورند و مالیات نیز از آنها دریافت می‌شود، بیان کرد: ممکن است اصناف دچار روزمرگی شوند، اما حلال‌ترین روزی این است که کسی با عرق پیشانی نان به دست آورده و استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به دو حدیث در مورد مال دنیا، ادامه داد: وقتی مال و ثروت وجود نداشته باشد اگر انسان هزار خواهش و شهوت داشته باشد خاموش می‌شود اما اگر انسان حقوق ماهیانه 100 میلیون و 200 میلیون داشته باشد به سمت گناه می‌رود.

وی با بیان اینکه در تهران شنیدم برخی ماهی 800 میلیون تومان حقوق می‌گیرند، ادامه داد: این مبالغ انسان را به سمت اشرافی‌گری و تجمل‎گرایی می‎برد.

محمدی با تاکید بر اینکه فقر ایمان، عقل، استعداد، شرف و آبروی انسان را می‌گیرد و آفت است، افزود: ماه رمضان برای گرسنگی و تشنگی کشیدن نیست بلکه برای اوج گرفتن است، بنابراین باید برای رسیدن به این هدف در پی کمک به همنوعان بود.

وی با بیان اینکه دارایی باید به اندازه‌ای باشد که آبروی انسان حفظ شود و بدمستی ایجاد نکند، ادامه داد: بسیاری از افراد مست قدرت شهوت و قدرت هستند در نتیجه باید دارایی به اندازه متعادل باشد.

محمدی با اشاره به اینکه فردی 800 هزار میلیارد تومان ثروت دارد اما واقعاً این ثروت را برای چه کاری می‌خواهد، بیان کرد: باید خدا را شکر کرد که نه فقیر هستیم که فقر، دین و ایمان را به آتش بکشد و نه آنچنان ثروتمند هستیم که ثروت، ما را نابود کند.

وی با بیان اینکه از ثروت می‌توان در راه دین خدا استفاده کرد، افزود: شیعیان یمن چهار سال است که به شدت در رنج و عذاب هستند که سردار سلیمانی برای نجات آنها از این وضعیت اولتیماتوم داده است.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه ثروتمندان باید در راه دفاع از جبهه مقاومت خرج کنند، بیان کرد: بقیه نیز باید قناعت کرده و به جبهه مقاومت کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان