اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. تير 1395 - 10:48   |   کد مطلب: 18661
معاون سياسي و امنيتي استانداري همدان بيان کرد: توسعه فرهنگي و اجتماعي مناطق حاشيه شهر و سکونتگاه هاي غير رسمي در اولويت برنامه هاي دولت قرار دارد.

به گزارش صبح الوند، محمد ابراهيم الهي تبار در کارگروه تخصصي امور اجتماعي فرهنگي استان همدان اظهار کرد: پس از رصد 24 مولفه در شوراي اجتماعي کشور پنج آيتم در اولويت قرار گرفت که يکي از آنها ساماندهي سکونتگاههاي غيررسمي بود.

 

وي اضافه کرد: مباحث زيرساختي سکونتگاههاي غير رسمي در حوزه راه و شهرسازي و تقويت مسائل فرهنگي و اجتماعي در بطن طرح توانمندسازي حاشيه شهر، در دفتر امور اجتماعي استانداري پيگيري و دنبال مي شود.

 

وي بيان کرد: هشت شهرستان از 9 شهرستان همدان داراي مناطق حاشيه نشين هستند که کار مطالعاتي مناطق حاشيه اي دو شهرستان همدان و ملاير به اتمام رسيده است.

 

معاون استاندار همدان با ذکر اينکه مطالعه وضعيت حاشيه نشيني در 6 شهرستان در حال انجام است بيان کرد: تعداد مکانها و محله هاي درگير با حاشيه نشيني، وسعت، جمعيت و آسيبهاي احتمالي در حال بررسي و مطالعه است.

 

الهي تبار افزود: يکي از مباحث مطرح شده در برنامه ششم توسعه کشور نيز ساماندهي وضعيت حاشيه نشيني است و اجرايي شدن اين طرح مستلزم اختصاص اعتبار است.

 

وي اضافه کرد: بايد دستگاههاي متولي برنامه ها و چشم انداز پيش بيني شده براي سکونتگاه هاي غير رسمي را اعلام کرده و عنوان کنند تا پنج سال آينده بايد چه اتفاقاتي در اين مناطق رخ داد.

 

معاون سياسي امنيتي استانداري همدان گفت: سياستها و راهبردهاي تدوين شده براي مناطق حاشيه اي شهرها مشخص شده است و مسئولان نهادها و دستگاههاي اجرايي بايد بر مبناي مدل طراحي شده توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي برنامه هاي خود را طراحي کنند.

 

الهي تبار افزود: به منظور پيشگيري از موازي کاري شوراي اجتماعي محلات و شوراي فرهنگي و اجتماعي اين دو مجموعه برنامه هاي خود را تحت يک عنوان و با مسئوليت شهرداري پيش مي برند.

 

وي با ذکر اينکه نيازها و ضرورتهاي فرهنگي استان احصا شده است تاکيد کرد: اين نيازها خارج از مسئوليت سازمانها و دستگاه ها نيست بلکه با يک مهندسي و در نظر گرفتن سمت و سوي درست سعي بر اين است به نتيجه مطلوب دست يابد.

انتهای پیام/

 

وي توضيح داد: نيازهاي فرهنگي استان در حوزه جلوگيري از کاهش نرخ باروري و پديده طلاق دنبال شد که در زمينه نخست به سطح جانشيني نزديک شده و با تدابير معاون پيشگيري دادگستري از شدت وقوع طلاق در همدان کاسته شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان