اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. خرداد 1395 - 10:21   |   کد مطلب: 18307
معاون سياسي امنيتي استانداري همدان گفت: اجراي برنامه هاي مختلف فرهنگي زمينه توسعه گردشگري را فراهم مي کند.

به گزارش صبح الوند، محمد ابراهيم الهي تبار در شوراي آموزش و پرورش استان همدان افزود: استان همدان در سال هاي اخير به عنوان قطب فعاليت هاي فرهنگي و هنري کشور معرفي شده است.

وي ادامه داد: در تابستان سالجاري رقابتهاي سراسري قرآن، عترت و نماز دانش آموزي در استان همدان برگزار خواهد شد.

الهي تبار بيان کرد: اين يک حرکت فاخر، ارزنده و گام بزرگي در راستاي اعتلاي فرهنگ ديني در جامعه است که همه بايد براي اجراي کامل آن کمک کنيم، در زمان برگزاري اين مسابقات يک هزار و 700 نفر در استان همدان حضور خواهند داشت که اين فرصت مي تواند تبليغ خوبي براي استان همدان باشد.

وي بيان کرد: تمام تلاش هاي فرهنگي در جامعه براي ايجاد باورهاي مثبت ريشه گرفته از مباني ديني است و فعاليت هاي قرآني يکي از فاخرترين فعاليت هاي فرهنگي است.

الهي تبار با بيان اينکه وقت معرفي توانمندي و زيبايي هاي استان است ادامه داد: نگرش توسعه اي بويژه در بخش گردشگري بر استان حاکم شده است.

وي ادامه داد: در نظر بود تا در آستانه ارتحال امام(ره) ميزبان نوه ايشان در استان باشيم اما به دليل همزماني سفر ايشان با اجلاس سراسري ائمه جمعه کشور سفر ايشان به زمان ديگري موکول شد.

وي ادامه داد: برنامه ريزي هايي هم صورت گرفته که افراد بيشتري در مراسم ارتحال امام خميني(ره) حضور پيدا کنند.

وي اضافه کرد: پس از رحلت امام راحل(ره) مردم نگران اتفاقات بعدي با وجود شيطنت هاي نظام سلطه بودند اما نمايندگان خبرگان رهبري با ورود خود اين توطئه ها را نقش بر آب کرده و با بهترين انتخاب مقام معظم رهبري را به عنوان يکي از ياران نزديک امام راحل(ره)انتخاب و سکان هدايت کشور را به دست ايشان سپردند.

وي ادامه داد: امروز نيز اين دولت مفتخر است که رييس جمهوري آن يکي از همسويان با انقلاب است که در دوران انقلاب سختي هاي زيادي کشيده و مورد اعتماد امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري است و به تبعيت از فرامين مقام معظم رهبري و عهدي که با مردم بسته بيش از گذشته در تلاش براي اداي اين دين است.

وي بيان کرد: پيش بيني مي کنيم مجلس دهم در کنار دولت بتواند به برنامه هايي که بيشتر دغدغه مردمي هستند پاسخ دهد.

وي تصريح کرد: در حوزه صنعت ظرفيت گردشگري و اشتغالزايي استان بسيار بالا است اما در حوزه کشاورزي و صنعت با محدوديت مواجه هستيم، هم اکنون آموزش و پرورش همدان داراي يک موزه فاخربوده اما هنوز خيلي معرفي نشده است.

وي با بيان اينکه در حوزه خيران از استان هاي فعال کشور هستيم ادامه داد: بايد نگراني خيرين در حوزه هاي مختلف رفع و اعتماد لازم براي اين افراد فراهم شود.

استان همه بيش از يک هزار و 800 اثر تاريخي و طبيعي دارد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان