اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. ارديبهشت 1396 - 23:42   |   کد مطلب: 24913
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه از افتخارات استان همدان کاهش ۳۰ درصدی جرایم است گفت: امروز در حوزه طلاق در استان همدان ۶ درصد کاهش حاصل شده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، محمد ابراهیم الهی تبار شامگاه  دوشنبه در همایش آسیب‌های اجتماعی (اعتیاد و خانواده) اظهار داشت: اعتقاد ما مبارزه با اعتیاد این بلای خانمان سوز است.

وی با اشاره به احداث مرکز ترک اعتیاد در ویان با هزینه میلیاردی افزود: نگاه دولت یازدهم به سازمان‌های مردم نهاد نگاهی یاری دهنده است چرا که مردم باید توانمند شوند تا بتوانند مشکلات را برطرف کنند.

الهی تبار با بیان اینکه بیش از 80 درصد از بهبودیافتگان در تشکل‌های مردم نهاد فعال هستند، عنوان کرد: در سطح جامعه کسانی که ترک اعتیاد کرده و پاک شده‌اند قهرمانان بزرگی هستند که در مبارزه با مرگ و زندگی پیروز شده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه افرادی که ترک اعتیاد کردند باید مورد توجه جامعه، مردم و خانواده قرار گیرند بیان کرد: خناسان و باندهای مخوف فروش مواد مخدر به دنبال تحریک افرادی هستند که مصرف مواد مخدر را ترک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ جامعه را در مسیر نگاه به این افراد تغییر دهیم، افزود: رسالت خانواده‌ها این که باید پس از ترک افراد احساس سربلندی کنند و این دیدگاه باید در جامعه نهادینه شود.

الهی‌تبار درباره اینکه ما وظیفه داریم که آرامش را در جامعه ایجاد و حفظ کنیم، تصریح کرد: هر چه در جامعه آرامش بیشتر باشد آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه باید به سمت بازاریابی اجتماعی حرکت کنیم، افزود: تا زمانی که مردم نقش آفرین نباشند ما هیچ توفیقی در حل مسایل و مشکلات اجتماعی نخواهیم داشت چرا که رمز و راز موفقیت یک جامعه بسته به  حضور و نقش آفرینی مردم در امور است.

وی با بیان اینکه از افتخارات استان همدان کاهش 30 درصدی جرایم است اظهار داشت: امروز در حوزه طلاق در استان همدان 6 درصد کاهش حاصل شده است.

الهی تبار با اشاره به اینکه در حوزه اعتیاد توفیقات خوبی به دست آمده است افزود: یکی از اقدامات موثر این دولت، نگاه اجتماع محوری به مسائل  و در اولویت قرار دادن  اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی است.

وی درباره اینکه اساس کار ما در مسائل اجتماعی، خانواده است، گفت: اگر خانواده نسبت به محیط زندگی و فرزندان مهارت لازم را داشته باشد فرزندان با  توانمندی و آموزش صحیح  وارد جامعه می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه تقویت و توانمندی خانواده یکی از اهداف دولت است، بیان کرد: در این راستا آموزش‌های متناسب با توانمندسازی خانواده‌ها در سطح مدارس، نهادها و ادارات آغاز شده است.

عدم پذیرش افراد ترک کرده در جامعه و خانواده از مشکلات بزرگ است

اکبر سوری در این همایش اظهار داشت: در ترک اعتیاد مبارزه با نفس یک مبارزه جدی و جهاد اکبر است.

وی با اشاره به اینکه در مبحث ترک اعتیاد روشی به اسم (تلفیق اجتماعی) روش مناسبی است، افزود: در این روش فرد آماده می‌شود تا به جامعه بپیوندد و جامعه هم آماده می‌شود تا فرد را بپذیرد اما متاسفانه پذیرش اجتماعی و خانواده ضعیف است.

سوری با بیان اینکه مبارزه با نفس یک مبارزه جدی و جهاد اکبر است، عنوان کرد: پرهیز درونی و تقوایی که در وجود برخی از افراد که ترک اعتیاد می‌کنند وجود دارد سبب قداست این افراد می‌شود.

وی با اشاره به ابعاد اعتیاد در بخش‌های مختلف، افزود: اعتیاد تنها منحصر به مواد مخدر نیست بلکه کسانی که به اندوختن مال، قدرت و مقام اعتیاد دارند انسان نیستند.

بنیانگذار 12 قدم درمان اعتیاد در ایران نیز تصریح کرد: قدم‌های 12 گانه‌ای که افراد در راستای ترک اعتیاد انجام می‌دهند این افراد را به درجه پاکی مانند گذشته می‌رساند.

تشویقی تصریح کرد: ما حرف‌هایی که مسئولان می‌زنند را زیاد شنیده‌ایم بنابراین زمان آن رسیده که مسئولان باید پای حرف‌های ما بنشینند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان