اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. تير 1395 - 12:34   |   کد مطلب: 18748
سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان خبر داد:
جشنواره شهروندان برگزيده در همدان برگزار می شود
سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان از برگزاری مراسم جشنواره شهروندان برگزيده توسط شورا و شهرداری در در ارديبهشت ماه سال 96 خبر داد

به گزارش صبح الوند، کامران گردان در خصوص مصوبه صحن شورا با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه شهروند نمونه سال، نشانه ای از بالندگي، رشد و پويايي شهروندان و بيانگر توانمندي آنان براي همزيستي مسالمت¬آميز اجتماعي و حمايت گرانه است بر این اساس در راستاي دستيابي به اين هدف و ارج نهادن به افرادي كه وجود و حضورشان افتخارات فراواني را در سطح مختلف ملي و بين¬المللي براي جامعه در پي دارد، شوراي اسلامي شهر و شهرداری همدان تجليل از آنان را در قالب برنامه اي به نام (جشنواره شهروندان برگزيده) در دستور كار خود قرار داده است تا ضمن قدرداني از برگزيدگان برجسته در مناسبت¬هاي مختلف، عاملي جهت دلگرمي آنان باشد.

گردان به كليات طرح تجليل از برگزيدگان اشاره کرد و اظهار داشت: شناساندن و معرفی شهروندان شاخص و برجسته به جامعه شهرنشین و در سطح مناطق و محلات شهری جهت بهبود و گسترش سرمایه¬های فرهنگی، اجتماعی و انسانی، ترویج و ارتقای اخلاق و فرهنگ شهروندی براساس مبانی غنی اسلامی و ملی، ايجاد انگيزه در افراد مستعد و توانمند در راستاي به كار بردن خلاقيت و ابتكار، الگو¬سازي از طريق شناسايي، معرفي و تجليل از نخبگان، ‌فرهيختگان و شهروندان شاخص و برجسته ، تقويت هويت محلي و شهري از طريق معرفي و تكريم مفاخر شهر همدان  و ایجاد روحیه مشارکت¬پذیری    -    الگوسازی در زمینه¬های مدیریت شهری از اهداف برگزاری جشنواره است.

وی با بیان اینکه انتخاب شهروند نمونه بر اساس شاخصه های تعریف شده ای انجام خوداهد شد افزود: مقرر شد ابتدا شاخص های شهروندی مد نظر گرفته شده سپس اولویت ها و شاخص های دیگر مورد توجه قرار گیرد.

گردان با اعلام اینکه بر اساس مصوبه شورا جشنواره شهروند برگزیده در ارديبهشت¬ماه هر سال برگزار خواهد شد افزود: تمامی شهروندان ساکن در شهر همدان از هر قشری به شرط دارا بودن شرایط و شاخص¬های در نظر گرفته می¬توانند در سه سطح محلات، مناطق و شهر همدان گروه مخاطب به شمار آیند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان یاد آور شد : طبق مصوبه شورای سیاستگذاری جشنواره متشکل از 7 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر به انتخاب شورای شهر، شهردار همدان، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری، مدیر عامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری همدان و مسئول کمیته اجرایی جشنواره و رييس ستاد سياستگذاري نیز به انتخاب اعضاي شوراي شهر خواهند بود.

کامران گردان ترکیب هیأت داوران جشنواره  را شامل چند گروه 5 تا 10 نفره متشکل از شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و  کارشناسان حوزه¬های علمی، فرهنگی، ورزشی، اصناف و ... برشمرد .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان