اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. مرداد 1395 - 14:41   |   کد مطلب: 19175
با حضور امام جمعه انجام شد
رونمایی از پوستر روز خبرنگار در همدان
به مناسبت هفته خبرنگار با حضور امام جمعه و اصحاب رسانه همدان از پوستر روز خبرنگار رونمایی شد.

به گزارش صبح الوند، غیاث الدین طه محمدی در مراسم رو نمایی از پوستر روز خبرنگار گفت: دین مقدس اسلام به عنوان دین کامل در جهان چیزی را فروگذار نکرده و یکی از ویژگی های خوب این دین آن است که به طوری جدی از انسانها خواسته است تا در هر مرتبه و مسئولیتی که هستند آن را در حد اعلی و به بهترین شکل ممکن به انجام رسانند، که امروزه به آن استاندارد میگویند.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر یکی از آفات کشور ما این است که به دنبال جنس خارجی هستیم نه کالای تولید داخل واین یک ننگ است برای ما که به دستور دینمان عمل نکرده ایم امل کفار با خود باوری به آن عمل کرده و جلو افتاده اند.

 

امام جمعه همدان اظهار کرد: در امر رسانه ها خبرنگاری یکی از پر خطر ترین کارها است که با همه شئون اجتماع در ارتباط است.

 

وی بیان داشت: امروزه در دنیا تعداد زیادی لز خبرنگاران هستند که در حال خبر رسانی در دل آتش جنگ رفته و با خطرات فراوانی مواجه میشوند تا جرم جنایتکاران را برای همگان به تصویر بکشند درحالیکه جنایتکارانی چون آل سعود و اسرائیل به هر بهانه های میخواهند جلوی کار آنان را بگیرند تا صدای جنایات و کودک کشی هایشان به گوش جهان نرسد.

 

امام جمعه همدان گفت : یک خبرنگاربا همه شئون یک اجتماع از جمله جان ومال و خون و افت و رشد یک ملت سروکار دارد و این مسئولیتی خطیر است که آنهایی که در خود جرات این کار را نمیبینند باید شغلشان را تغییر دهند و تنها کسی میتواند در این مسیر بماند که عاشقانه و با همه دارایی اش در این مسیر خدمت میکند.

 

 نقش اصحاب رسانه در پرده برداری از حقوق های نجومی بی بدیل بود

 

آیت الله محمدی ابراز کرد: یکی از آفات که در کشور ما حاکم بود همین حقوق های نجومی بود که اگر از طریق  رسانه  ها درز نمی کرد بی سر و صدا بیت المال را بالا می کشیدند و آن را از شیر مادر برای خود حلال تر می دانستند.

 

وی افزود : این افشاگری خیر و برکت کار رسانه بود که واقعا برای کشور سرنوشت ساز است و در حال حاضر عده ای از آنها استعفاء داده عده ای بازداشت شده عده ای اخراج و برخی در این امر مسئول شناخته شده که این کلر درسی است برای هزاران هزار نفر.

 

نماینده ولی فقیه در همدان بیان داشت: چرا باید دریافتی یک نفر   200 تا 300  میلیون باشد اما فرد دیگری پول نان خود را هم نداشته باشد.

 

امام جمعه همدان ابراز کرد: خبرنگاری شغلی است که باید عاشق آن بود و تحمیلی به آن نپرداخت و زمانی انسان عاشق آن می شود که برای قرب و رضای الهی کار انجام داده باشد و به موقع اطلاع رسانی کند،  دست مفسدان را برملا کرده و از حقوق مظلوم دفاع کند.

 

آیت الله محمدی خطاب به اصحاب رسانه بیان کرد: خبرهایی که منتشر میکنید تنها در چارچوب تقوی باشد و لبه تیز شمشیر را رعایت کنید اگر با آبروی کسی بازی شود گناهی خطرناک است  و نباید مسائل مادی وجناحی وارد این کار شود زیرا جناح پرستی بت پرستی است.

 

وی اظهار کرد: کار اصحاب رسانه بسیار مقدس و سرنوشت ساز است منتها باید سعی کرد که با این کار به جلب افکار عمومی پرداخت و مردم و جامعه بی خبر را خبر دار ساخت تا از این خبر رسانی سعادت دنیا و آخرتشان تامین شود.

 

امام جمعه همدان در پایان بیان کرد: امید است که جامعه ما صد در صد به جمع رسانه اعتماد داشته باشد  و اصحاب رسانه با قلم  برای رضای خدا کارکنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان