اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. شهريور 1395 - 13:54   |   کد مطلب: 19969
رییس پلیس فتا همدان گفت: کلاهبرداری 30 میلیون ریالی در قبال خرید البسه از گروه های تلکرامی شناسایی و در دستور کار قضایی قرار گرفت.

به گزارش صبح الوند، سرهنگ اکبر امینی گفت: برخی از کاربرانی که اقدام به خرید و فروش لوازم خانه و یا لباس در گروه ها و کانال های مختلف تلگرام کرده اند، مورد سوء استفاده قرار گرفته اند به طوری که پس از پرداخت هزینه های مورد نظر از جمله، قیمت کالا و هزینه ارسال و پیک، یا کالایی دریافت نکرده اند و یا کالای مود نظر نامرغوب، دست دوم، معیوب و ... بوده است. در نمونه ای از پرونده ها شخصی درباره کلاهبرداری 30 میلیون ریالی از حسابس در قبال خرید البسه از یکی از گروه های تلگرامی مرجوعه قضایی داشت که موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت

.

سرهنگ امینی به همه افرادی که قصد خرید از شبکه های اجتماعی را دارند هشدار داد : کاربران توجه کنند بیشتر اجناس تبلیغی در کانال های شبکه های اجتماعی، بی کیفیت است و یا با تبلیغ اعلام شده منطبق نیست؛ و افراد با پرداخت پول زیاد، کالای بی کیفیت دریافت می کنند.

 

سرهنگ امینی به مدیران کانال ها هشدار داد:خرید و فروش برخی کالا ها نیز حالت مجرمانه دارد در صورت تبلیغ کالایی اگر جرمی اتفاق بیافتد آنها نیز باید پاسخگو باشند چرا که مدریت کانال در اختیار آنهاست و نباید هر کالایی را تبلیغ کنند.

 

رئیس پلیس فتا استان همدان همچنین توصیه کرد: لازم است کاربران اینترنتی و علاقه مندان شبکه های اجتماعی دقت بیشتری در استفاده از خدمات این گروه ها نجام دهند زیرا با توجه به اینکه بسیاری از گروه ها و کانال ها فاقد دفاتر فروش هستند و به صورت آنلاین کار می کنند احتمال سوء استفاده و کلاهبرداری از سوی آنها نیز افزایش می یابد بنابر این بهتر است از فروشگاه های دارای نماد اعتماد الکترونیک اقدام به خرید نمایند و یا در شبکه های اجتماعی از گروه هایی خرید انجام دهند که وجه کالا را در منزل و پس از رویت کالا دریافت می کنند. این چنین می توان از خرید کالاهای نامرغوب، معیوب و دست دوم و ضررهای مالی جلوگیری کرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان