اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. دى 1395 - 8:38   |   کد مطلب: 23226
رییس پلیس فتا همدان خبر داد: با دخالت پلیس فتا استان همدان ، عامل درخواست دویست میلیون ریال وجه نقد برای عدم انتشار تصاویر خصوصی ناکام ماند و دستگیر شد.

به گزارش صبح الوند، سرهنگ امینی  با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر تهدید و اخاذی در شبکه اجتماعی، به پلیس فتا مراجعه و خواستار رسیدگی به موضوع را داشته که شناسایی عامل یا عاملین مزاحمت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

رئیس پلیس فتا همدان افزود در تحقیقات اولیه مشخص گردید حافظه جانبی رایانه ای(فلش مموری) شاکی که حاوی عکس های خصوصی و محرمانه وی بوده است به سرقت رفته که فرد سارق با شاکی تماس و مبلغ 200میلیون ریال وجه نقد را در ازای پس دادن فلش درخواست نموده و با تهدید به پخش تصاویر در شبکه های اجتماعی شاکی را تحت فشار قرار داده است.

 

این مقام انتظامی فرمود: کارشناسان این پلیس با عنایت به حساسیت موضوع  نسبت به پیگیری تهدید مطروحه اقدام، و با پی جویی های فنی و پلیسی،  متهم،  شناسایی و با هماهنگی دستور مقام محترم قضایی، دستگیر شد.

 

سرهنگ امینی اظهار داشت: متهم که شاگرد مغازه شاکی بوده بدواً منکر بزه ارتکابی بوده و سعی در کتمان حقیقت داشتند که با ارائه مستندات علمی لب به اعتراف گشوده و صراحتاً به موضوع سرقت، تهدید و اخاذی اقرار و بیان داشت با شاکی اختلاف حساب دارد و با این کار قصد داشته طلب خود را وصول نماید.

 

رئيس پليس فتا همدان در پايان به شهروندان هشدار داد: ذخیره سازی اطلاعات شخصی، کاری و محرمانه، عکس، فیلم و کلیپ‌های خصوصی و خانوادگی در گوشی‌های همراه و حافظه های جانبی که دائما با آن کار می کنند  مانند فلش مموری با  توجه به احتمال سرقت و مفقودیت آنها خطرناک است. بهترین محل برای نگهداری این اطلاعات حافظه‌های جانبی مثل هارد اکسترنال است که باید این حافظه جانبی نیز در محل امنی و به دور از دسترس دیگران باشد.

 

ایشان در پایان توصیه کرد:شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت هاي سايبري ، لينک ثبت گزارش هاي مردمي و یا با شماره تلفن 2182674 با ما در ميان بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان