اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. آذر 1395 - 8:46   |   کد مطلب: 22401
رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان اظهار داشت: فردی که از طریق شبکه های اجتماعی اقدام به تهدید و اخاذی کرده بود توسط کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل انتظامی استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش صبح الوند، سرهنگ اکبر امینی  در گفتگو صبح الوند با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر تهدید و اخاذی در فضای مجازی، به پلیس فتا مراجعه و خواستار رسیدگی به موضوع را داشته که شناسایی عامل یا عاملین مزاحمت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت :در تحقیقات مشخص شد شاکیه حدود یکسال پیش با فردناشناسی برای ازدواج آشنا شده و از طریق شبکه های اجتماعی عکسهای خود را ارسال کرده ولی متهم تقاضای عکسهای بدون پوشش را از وی نموده و تهدید کرده در صورت عدم ارسال به صورت وی اسید خواهد پاشید.

وی تصریح کرد:کارشناسان ما با انجام اقدامات فنی و بکار گیری شگرد های خاص پلیسی، مجرم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی نهایتا متهم دستگیر شد.

سرهنگ امینی اظهار کرد: در بازجویی های فنی مشخص شد، متهم از اقوام شاکیه بوده و بخاطر کینه ای که از پدر او داشته است از طریق شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار نموده  و بعد از جلب اعتماد از وی چند عکس گرفته ولی برای رسیدن به اهداف شوم خود به دنبال دریافت تصاویر بدون حجاب بوده که ایشان در مقابل دادن تصاویر مقاومت کرده و متهم وی را تهدید به اسیدپاشی نموده است.

رئيس پليس فتا همدان در پايان به شهروندان هشدار داد: موضوع عدم‌اعتماد در فضای مجازی، مسئله‌ای است که شاید تمام افراد آن را تأیید کنند، اما بسیاری از موارد سوءاستفاده به‌دلیل اعتماد نابه‌جای کسانی بوده که هرگز فکر نمی‌کردند دچار چنین مشکلی شوند. در این بین اعتماد زنان و دختران جوان به افراد غریبه آسیب‌های بسیاری را به‌دنبال دارد. پس لازم است کاربران در محيط های گفتگو مجازی به کسي اعتماد نکرده و به هيچ وجه عکس ها و فيلم هاي خصوصي و خانوادگي را در این محيط ها ارسال نكنندچراكه امکان دسترسي و سوء استفاده  اشخاص ديگري به آن امکان پذير مي باشد.

ایشان توصیه کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت هاي سايبري ، لينک ثبت گزارش هاي مردمي با ما در ميان بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان