اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. آذر 1395 - 18:44   |   کد مطلب: 22412
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: دستگاه‌های نظارتی، مجلس و مسوولان اجرایی در بحث مبارزه با حقوق‌های نجومی خوب ورود نکردند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، امیر خجسته امروز درخصوص روند پیگیری مفاسد اقتصادی در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس اظهار کرد: هر جای کشور فسادی ببینیم، با قاطعیت برخورد خواهیم کرد و در راستای انجام این اصل ملاحظه‌ای با کسی نداریم.

وی تصریح کرد: فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی برای پیگیری اتفاقات رخ داده در بانک دی، بنیاد شهید، گمرک، صندوق ذخیره فرهنگیان و فرودگاه‌های کشور ورود پیدا کرده است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با اشاره به فساد مالی رخ داده در فرودگاه همدان خاطرنشان کرد: اتفاق بدی در فرودگاه همدان رخ داد که دستگاه‌های نظارتی ورود پیدا کردند و فراکسیون نیز این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: کسانی که سوءاستفاده مالی داشته باشند، ضمن پیگیری، از نظر قانون به سزای اعمال خود نیز خواهند رسید.

خجسته در ادامه در خصوص فساد مالی صندوق ذخیره فرهنگیان نیز یادآور شد: در حال حاضر پرونده بانک سرمایه جمع‌آوری و مشخص شد که 20 نفر در این پرونده دخیل هستند و با ترفندهای کارشناسی شده، مرموزانه و ظالمانه سرمایه فرهنگیان را بلعیده‌اند.

وی اضافه کرد: در فراکسیون مفاسد اقتصادی اولتیماتوم دادیم که هرچه زودتر این پول به صندوق بازگردانده شود و نخستین کار ما این است که سرمایه رفته به صندوق برگردد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس به تشریح چگونگی این فساد مالی اشاره کرد و گفت: 10 هزار میلیارد تومان را آقایی با ترفند ایجاد شرکت‌های اقماری از طریق این شرکت‌ها اقدام به اخذ تسهیلات کرده و پول به حساب شخصی واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث بانک سرمایه 85 درصد پرونده تکمیل شده است، بیان کرد: آقایان حضوری دعوت شده و صحبت‌هایی انجام شد.

خجسته اضافه کرد: در این جلسه به شدت بر بازگرداندن سرمایه فرهنگیان تأکید شد و برخورد قاطع با متخلفان این بحث از طریق دستگاه‌های قضایی را خواستار شدیم.

وی شروع حرکت کنونی مجلس در مبارزه با مفاسد اقتصادی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: قریب به 60 تا 70 نماینده در این فراکسیون عضو هستند و حساسیت خاصی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی دارند، زیرا مقام معظم رهبری نیز از مجلس خواسته‌اند که در برابر مفاسد اقتصادی سینه سپر کرده و بایستد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی فرمایشات رهبری را سرلوحه خود قرار داده است، افزود: مبارزه با مفاسد اقتصادی بحث مهمی است، زیرا این طیف مانند موریانه پایه‌های نظام را می‌خورند، بنابراین خطر اصلی ما بحث مفاسد اقتصادی است.

وی پرداخت حقوق‌های نجومی را نیز در حوزه مفاسد اقتصادی دانست و گفت: دیوان محاسبات از پیگیری حقوق‌های نجومی گزارش داد، اما گزارش دیوان محاسبات هم جامع و تعیین‌کننده نبود.

خجسته بیان کرد: کمیسیون اصل 90 این پرونده را به مراحل خوبی رسانده و آنها موظف به بازگرداندن مبالغ اخذ شده هستند، اما در نهایت روند برخورد با حقوق‌های نجومی خوب نبوده زیرا نه مجلس، نه دستگاه‌های نظارتی و نه مسوولان اجرایی خوب ورود نکردند.

وی در پایان افزود: در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از مباحث حقوق‌های نجومی است که به بیت‌المال بازگردانده شود و افراد متخلف به سزای عمل خود برسند.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان