اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. دى 1395 - 10:09   |   کد مطلب: 22984
در حالي كه سخنگوي کميسيون تلفيق برنامه ششم وجود مصوبه‌اي درکميسيون مبني بر افشاي عمومي حقوق مديران را تکذيب كرد، رئيس كميسيون تلفيق مصوبه‌اي با مضمون فوق را تأييد و حذف عبارت «دسترسي عموم به سامانه دستمزد مديران» از گزارش کميسيون تلفيق را غيرعمدي خواند.

به گزارش صبح الوند، روزنامه جوان نوشته است: در حالي كه سخنگوي کميسيون تلفيق برنامه ششم وجود مصوبه‌اي درکميسيون مبني بر افشاي عمومي حقوق مديران را تکذيب كرد، رئيس كميسيون تلفيق مصوبه‌اي با مضمون فوق را تأييد و حذف عبارت «دسترسي عموم به سامانه دستمزد مديران» از گزارش کميسيون تلفيق را غيرعمدي خواند.

 

این در حالی است که دبير كميسيون تلفيق گفت: به دلايل نامعلوم عنوان حق دسترسي مردم به سامانه حقوق و دستمزد كاركنان دولت از مصوبه كميسيون تلفيق كه اسناد تصويري، صوتي و متني آن موجود است حذف شده است و اين موضوع را در نامه‌اي به رئيس مجلس اطلاع داده‌ايم.

 

به گزارش «جوان»،كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي چند روز قبل، بند الحاقي به لايحه برنامه ششم توسعه درباره «حقوق‌هاي دريافتي مديران» را به تصويب رساند. در تبصره 5 اين بند، دولت مكلف به راه‌اندازي سامانه ثبت حقوق و مزايا براي مديران دستگاه‌هاي اجرايي و تمامي اشخاص حقوقي و وابسته تابعه آنها و ايجاد امكان دسترسي به اين سامانه براي نهادهاي نظارتي و عموم مردم شده است اما در اقدامي عجيب و سؤال‌برانگيز، مصوبه كميسيون تلفيق مجلس درباره الزام دولت به افشاي عمومي حقوق و مزاياي مديران از گزارش اين كميسيون درباره لايحه برنامه ششم توسعه حذف شده است.

 

 بعد از اينكه اخباري مبني بر حذف تعجب‌برانگيز «انعكاس عمومي دستمزد مديران» در يك سامانه برخط در جامعه انتشار يافت و حساسيت‌ها در مجلس و فضاي عمومي جامعه نسبت به حذف ناگهاني بخشي از مصوبه كميسيون تلفيق بالا گرفت، در ابتدا محمد خدابخشي، سخنگوي كميسيون تلفيق از اساس وجود مصوبه‌اي مبني بر انتشار عمومي دستمزد مديران در يك سامانه را تكذيب كرد، ولي در پي آن حميدرضا حاجي‌بابايي، رئيس كميسيون تلفيق مجلس وجود مصوبه مذكور را تأييد كرد و گفت: در زمان چاپ برنامه ششم به صورت غيرعمد گزارشي که در آن عبارت «و‌عموم‌مردم» وجود نداشت، منتشر شده است كه چاپ جديد گزارش با اصلاح مورد فوق در اختيار نمايندگان قرار مي‌گيرد...

 

در همين رابطه حاجي‌دليگاني دبیر کمیسیون تلفیق در گفت‌وگو با «جوان» گفت: براي پايان يافتن مقوله فيش‌هاي نجومي در كشور و سر و سامان يافتن نظام پرداخت و پايان مدير‌سالاري و پرداخت‌هاي بدون ضابطه در كميسيون تلفيق پيشنهاد شد تا با راه‌اندازي يك سامانه تمامي پرداخت‌ها به كاركنان دولت به شكل شفاف و به صورت برخط(آنلاين) ثبت شده و دستگاه‌هاي نظارتي و همچنين عموم مردم به اين اطلاعات دسترسي داشته باشند كه اين پيشنهاد با اكثريت آرا در كميسيون تلفيق رأي آورد و تمامي اسناد تصويري، صوتي و متني اين ادعا را اثبات مي‌كند.

 

نماینده مردم شاهین شهر گفت: با وجودي كه در گزارش دبير كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي و گزارش منتشر شده توسط معاونت قوانين به صراحت در تبصره 5 ماده 38 اشاره شده كه دولت موظف است ظرف چهار ماه سامانه انتشار مجموع حقوق و مزاياي دريافتي كاركنان دولت و مديرانش را منتشر كند و دسترسي سامانه را براي نهادهاي نظارتي و همچنين عموم مردم فراهم آورد، اما به يكباره و بر‌خلاف اصل امانتداري و به دلايل نامعلوم مي‌بينيم كه در گزارش نهايي كميسيون تلفيق واژه « و عموم مردم‌» از تبصره 5 ماده 38 حذف مي‌شود.

 

وي اقدام انجام گرفته در تغيير تبصره ماده 38 گزارش كميسيون تلفيق مجلس درباره لايحه برنامه ششم توسعه و به طور مشخص حذف واژه «و عموم مردم» را غير‌قانوني خواند و تصريح كرد: رويه قانوني اعتراض به مصوباتي كه در كميسيون تلفيق رأي آورده است، بدين شكل است كه بايد نماينده با ذكر شفاف دلايل تقاضاي تجديد رأي كند و اگر يك سوم اعضاي كميسيون تلفيق به تقاضاي تجديدنظر رأي دادند، آن وقت تجديد‌نظر در مورد مصوبه تازه مورد قبول كميسيون قرار گرفته و در مرحله بعد، بايد دو‌سوم اعضاي كميسيون از طريق ارائه رأي مخفي با لغو مصوبه موافقت خود را اعلام كنند.

 

وي عنوان داشت: تمامي اسناد و مدارك دال بر اين است كه در آنچه اعضاي كميسيون تلفيق مجلس در مورد حق دسترسي مردم به پرداخت‌هاي كاركنان دولت رأي مثبت داده‌اند، دست برده شده است و بنده در يك نامه به رئيس مجلس شوراي اسلامي اين موضوع را اطلاع دادم.

 

وي عنوان داشت: حق نمايندگي كه نمايندگان مجلس آن را از مردم گرفته‌اند براساس قانون اساسي قابل واگذاري به غير نيست، از اين رو نماينده نمي‌تواند در انجام وظايف نمايندگي‌اش جانشين انتخاب كند، بنابراين آنچه در كميسيون تلفيق با حداكثر آرا رأي اورده است بايد به صحن مجلس بيايد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان