اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. بهمن 1395 - 23:36   |   کد مطلب: 23809
در هفتمین روز از دهه مبارک فجر، 86 طرح خدماتی و عمرانی با 267 میلیارد ریال روز دوشنبه در شهرستان همدان با حضور فرماندار همدان بهره برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
بهره برداری و کلنگ زنی 86 طرح خدماتی و عمرانی در همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، این طرح ها شامل آغاز عملیات اجرایی 37 واحد بهداشتی، بهره برداری از 42 طرح خدماتی امور برق، افتتاح 4 طرح تولیدات دامی جهاد کشاورزی، یک واحد تولیدی پوشاک، دفتر خدمات پست بانک روستای سولان و ساختمان دهیاری روستای موئیجین است.

 

* بهره برداری مرکز تولیدی و پخش پوشاک ورزشی «آسار» همدان

فرماندار همدان در حاشیه افتتاحیه این فروشگاه و تولیدی پوشاک با بیان اینکه این واحد تولیدی سابقه درخشانی در تولید پوشاک ورزشی در همدان دارد گفت: دولت تدبیر و امید یک همت مضاعفی را برای ایجاد اشتغال در کشور در نظر گرفته است.

علی تعالی افزود: ارزش واحدهای تولیدی در این است که موجب ایجاد اشتغالزایی و تامین معیشت یک خانواده می شود که امیدواریم با زمینه‌سازی دولت در کسب و کارهای کوچک بتوانیم وضعیت اشتغال را سر و سامان دهیم.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی برای 22 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است خاطرنشان کرد: برای ایجاد چنین واحدهای تولیدی حمایت مسئولان و تامین نقدینگی برای ایجاد کسب و کارهای کوچک می تواند راهگشا باشد.

فرماندار همدان ابراز امیدواری کرد: این واحد تولیدی پوشاک ورزشی به مکانی بزرگ‌تر در یکی از شهرک های صنعتی انتقال یابد تا منجر به اشتغالزایی بیشتری برای جوانان شود.

 

* افتتاح همزمان 42 طرح امور برق همدان

پروژه نصب ترانس 200 کیلوولت آمپری میدان نهم دی به نمایندگی از 30 طرح از طرح ‌های امور برق همدان یک با حضور فرماندار شهرستان همدان افتتاح شد.

این 30 طرح در قالب توسعه، احداث و اصلاح و بهینه‌سازی شبکه های توزیع نیروی برق، با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد ریال در محدوده امور برق همدان یک شامل بخش مرکزی و بخش شراء امروز بهره‌برداری رسید.

همچنین 13 طرح نیز همزمان با این طرح در منطقه 2 برق امروز با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال افتتاح شد.

احداث 30 دستگاه پست هوایی کم ظرفیت و کم تلفات، با ظرفیت 5 مگاولت آمپر، احداث و اصلاح بیش از 9 کیلومتر شبکه فشارمتوسط هوایی، احداث و اصلاح بیش از 15 کیلومتر شیکه فشار متوسط هوایی و برقراری 3 هزار فقره انشعاب جدید و اصلاح بیش از 5 هزار دستگاه لوازم اندازه گیری از جمله وی‍ژگی‌های این طرح افتتاح شده در امور برق یک همدان است.

اعتبار هزینه شده برای این طرح 350 میلیون ریال و محدوده زیر پوشش این طرح میدان 9 دی و بلوار رنجبران همدان است.

هدف از اجرای این طرح ارائه سرویس مطلوب به مشتریان، توسعه شبکه فشار متوسط و کاهش طول شبکه فشار با نصب ترانس کم ظرفیت، کاهش تلفات شبکه توزیع با نصب ترانس کم تلفات در راستای اقتصاد مقاومتی و بهبود کیفیت برق و رفع افت ولتاژ منطقه است.

 

*آغاز عملیات اجرایی مرکز جامع سلامت اعتمادیه همدان و 37 واحد بهداشتی

عملیات اجرایی مرکز جامع سلامت همدان امروز با حضور فرماندار همدان در زمینی به متراژ 200 متر مربع دارای 500 متر زیربنا در کوی اعتمادیه همدان آغاز شد، زمین این مرکز واگذار شده توسط اداره راه و شهرسازی همدان است که هزینه عمرانی آن هفت میلیارد ریال و محل تامین اعتبار از اعتبارات طرح تحول سلامت بوده و شروع عملیات ساخت آن نیز در سال 1396 و پایان کار ساخت این طرح در سال 1397 اعلام شده است.

متولی این طرح مرکز بهداشت شهرستان همدان است، برای 15 نفر ایجاد اشتغال کرده و جمعیت زیرپوشش این طرح نیز 17 هزار و 87 نفر است.

37 طرح بهداشتی درمانی که شامل 19 طرح شهری و 18 طرح روستایی است 160 میلیارد ریال به عنوان نومنه طرح های بهداشتی با هدف طرح تحول نظام سلامت و ارتقای برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت بهداشت در سطح شهرستان احداث می شود.

 

*افتتاح کارخانه تولیدی خوراک دام و 4 طرح دیگر در بخش تولیدات دامی

شرکت تولیدی خوشه طلایی ماد امروز دوشنبه در روستای امزاجرد همدان همزمان با سه طرح دیگر در بخش تولیدات دامی جهاد کشاورزی با اعتبار 56 میلیارد و 500 میلیون ریال با حضور فرماندار همدان بهره برداری رسید.

این شرکت به عنوان یکی از تولیدکنندگان خوراک دام و طیور در روستای امزاجرد در بخش مرکزی غیر محروم تاکنون برای 10 نفر اشتغالزایی کرده است.

محصولات تولیدی این شرکت خوراک آماده دام و طیور با ظرفیت 12 هزار تن در سال بوده و نوع مواد مصرفی ذرت، جو، سویا، سبوس، کلزا است.

میزان زمین طرح 5 هزار مترمربع و زیربنای این واحد تولیدی یک‌هزار و 500 مترمربع است، میزان کل سرمایه گذاری طرح 40 میلیون ریال و میزان آورده شخصی 35 میلیون ریال بوده است.

 

*افتتاح طرح احداث ساختمان دهیاری موئیجین

احداث ساختمان دهیاری موئجین با زیربنای 140 متر مربع امروز به بهره‌برداری رسید ساختمان دهیاری این روستا در سال 94 کلنگ‌زنی و در پاییز سال جاری احداث شد، هزینه ساخت این ساختمان یم میلیارد و 250میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی دهیاری تامین شده است.

فرماندار شهرستان همدان در حاشیه آیین افتتاح ساختمان دهیاری با حضور بر مزار شهیدان این روستا و ادای احترام یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشت.

 

*بهره برداری اولین باجه خدمات بانکی پست بانک ایران با مشارکت بخش تعاونی در همدان

اولین باجه خدمات بانکی پست بانک ایران با مشارکت بخش تعاون روستایی ظهر امروز با حضور فرماندار شهرستان همدان، مدیر شعب پست بانک استان و جمعی از مسئولین شهرستان همدان در روستای «سولان» از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان به بهره برداری رسید.

فرماندار همدان در این آیین با تقدیر از عملکرد پست بانک ایران به عنوان بانک توسعه‌ا‌ی تخصصی دولت در بخش روستایی، استقرار خدمات بانکی در روستاها را از محورهای توسعه روستایی برشمرد و تاکید کرد که از توسعه خدمات نوین پست بانک در روستاها حمایت می‌کنیم.

فرشید تولایی مقدم، مدیر شعب پست بانک استان همدان نیز در حاشیه این آیین گفت: در این باجه که برای نخستین بار در کشور با مشارکت بخش تعاونی ایجاد شده تمام خدمات نوین بانکی از جمله افتتاح انواع حساب جاری، قرض‌الحسنه و سپرده، پرداخت انواع تسهیلات، خدمات پایانه‌های پرداخت الکترونیک خودپرداز، عملیات پایا و ساتنا بین بانکی، صدور کارت‌های عابر بانکی و خدمات بانکداری اینترنتی به مشتریان و اهالی منطقه و نیز گردشگران ارائه خواهد شد.

دهه فجر امسال 929 طرح عمرانی با هفت هزار و 740 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان همدان بهره برداری و یا کلنگ زنی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان