اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. اسفند 1395 - 20:33   |   کد مطلب: 24197
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه در قالب لایحه بودجه 96 ، شرایط استفاده ایثارگران از تسهیلات ارزان قیمت مسکن را مشخص کردند.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز شنبه مجلس شورای اسلامی بند الحاقی تبصره 18 ماده واحده لایحه بودجه سال 96 کل کشور را با 112 رای موافق، 31 رای مخالف و 13 رای ممتنع از 197 نماینده حاضر تصویب کردند.

 

بر اساس این مصوبه مجلس، در راستای اجرای ماده 65 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف به تامین تسهیلات لازم برای مسکن 100 هزار نفر از ایثاگران و یارانه و تسهیلات منابع موجود در این قانون شد.

 

در تبصره یک این ماده آمده است: ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کرده اند و تا پایان سال 1394 آن را تسویه کرده اند، می توانند به شرط ساخت مسکن جدید از تسهیلات ارزان قیمت ایثارگری در قانون بودجه سال 96 بهره مند شوند.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تبصره 2 این ماده مصوب کردند که بنیاد شهید و امور ایثارگران می تواند تعداد 5 هزار فقره وام مسکن از محل سهمیه سال 1396 را مجددا برای ایثارگرانی که در سنوات قبل از این تسهیلات استفاده نکرده اند با اولویت برای ایثارگران فاقد مسکن تخصیص داده، بدون رعایت سایر ضوابط برای ساخت مسکن این تسهیلات اختصاص می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان